پرتو بلاگ
معاون علمی رئیس جمهور:

مرجعیت جمهوری اسلامی در علم و فناوری مورد توجه رهبر انقلاب است

مرجعیت جمهوری اسلامی در علم و فناوری مورد توجه رهبر انقلاب است

به گزارش پرتوبلاگ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: مرجعیت جمهوری اسلامی در علم و فناوری مورد توجه رهبر انقلاب است.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از مهر، روح اله دهقانی عصر جمعه در افتتاحیه پنجمین دوره جایزه مصطفی در اصفهان گفت: سیاست راهبردی توسعه علم در همه حوزه ها از مهم ترین ارکان مد نظر رهبر معظم انقلاب بوده و نتیجه تأکیدات حاصل آموزه های پیامبر اکرم (ص) ست.
وی اضافه کرد: مرجعیت جمهوری اسلامی در علم و فناوری مورد توجه رهبر انقلاب است که ایران برگزارکننده چنین برنامه های بزرگ و بین المللی از جنس جایزه مصطفی باشد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اشاره کرد: در این جایزه مصطفی به ۱۴ دانشمند برتر دنیا جایزه اعطا کرده و جایزه نوبل اسلامی است و ایران مبتکر آن است.
وی با اعلان اینکه در پنجمین دوره جایزه مصطفی (ص) در سطح بین المللی ۲ هزار و ۳۱۶ دانشمند را در ۱۱۰ کشور دنیا شناسایی کردیم، اظهار داشت: از این افراد ۵ نفر به عنوان کسانی که در ایجاد و تولید علم نافذ و مفید برای بشریت تلاش کردند، به عنوان برگزیدگان این دوره جایزه بزرگ مصطفی (ص) انتخاب شدند.
دهقانی تعریف استاندارد جهانی علم را یکی از برنامه های بنیاد مصطفی (ص) دانست و اضافه کرد: این جایزه در شناسایی، نمایاندن و نشان دادن توان جمهوری اسلامی در توسعه علم و اتفاقات بزرگی که در آن می افتد ایفای نقش می کند.
وی با اشاره به این که با حضور دانشمندان کشورهای جهان در این رویداد، تصویر فاخر جمهوری اسلامی در تولید علم و پشتیبانی از علم نافع بهتر نمایش داده می شود، اشاره کرد: با برگزاری رویداد جایزه مصطفی (ص) اتفاقات و ارتباطات بین المللی در حوزه علم و فناوری رقم می خورد و ارتباطات ارزشمندی که مابین دانشمندان ما و جهان اسلام ایجاد می شود.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اعلان اینکه جایزه مصطفی اساسا زمینه بخش و ایجاد کننده فرصت های بعدی همکاری و توسعه اقتصاد دانش بنیان بین کشورهای اسلامی خواهد بود، افزود: انتظار اینست که جایزه مصطفی که امروز در چند حوزه مشخص فعالیت می کند، بیشتر حمایت شود.


منبع:

1402/07/08
14:45:05
5.0 / 5
232
تگهای خبر: اقتصاد , جهان , دانشمند , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog