پرتو بلاگ
رئیس مركز پژوهش های مجلس :

60 کشور سند ملی هوش مصنوعی تدوین کردند

60 کشور سند ملی هوش مصنوعی تدوین کردند

به گزارش پرتوبلاگ، رئیس مرکز پژوهش های مجلس اظهار داشت: تابحال ۶۰ کشور سند ملی هوش مصنوعی متناسب با سیاست های کشور خویش را تدوین کرده اند.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از شورایعالی انقلاب فرهنگی، نشست علمی "تخصصی اولویت ها و تقسیم کار ملی در حکمرانی هوش مصنوعی" با حضور حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه، دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی، دکتر بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش های مجلس، دکتر رضوی زاده رئیس پژوهشگاه فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر علی اصغر انصاری معاون برنامه ریزی وزارت ارتباطات و نمایندگانی از وزارت خانه های علوم، دفاع، آموزش و پرورش، مرکز ملی فضای مجازی، معاونت علمی و فناوری، دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور و نمایندگان سکوهای هوش مصنوعی در کشور به میزبانی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی برگزار گردید.
دکتر بابک نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با تکیه بر اهمیت هوش مصنوعی در ابعاد مختلف حکمرانی و شهروندی اظهار داشت: برگزاری جلسات استماع برای بیان دیدگاه های تخصصی متولیان و فرهیختگان در این حوزه می تواند در تنظیم نهایی قوانین و ضوابط تأثیر داشته باشد.
وی اضافه کرد: هوش مصنوعی یک زیست بوم بزرگ با محورهای کلان در محورهای توسعه دهندگی، تنظیم گری، سیاست گذاری، ناظران و کاربران است که لازم است اولویت ها و تقسیم کار ملی در حکمرانی هوش مصنوعی مورد توجه جدی قرار گرفته و سند ملی در رابطه با این مورد با اولویت تعیین نهاد هماهنگ کننده، تدوین و نهایی شود.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس اظهار داشت: تابحال هم ۶۰ کشور سند ملی هوش مصنوعی متناسب با سیاست های کشور خویش را تدوین کرده اند و با تمامی تلاشهای صورت گرفته، این سند در ایران، تنظیم و نهایی نشده که این تاخیر باید جبران شود.
دکتر نگاهداری ضمن اشاره به تاکید رئیس مجلس در مبحث هوش مصنوعی اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه، موادی در رابطه با هوش مصنوعی قرار گرفته است و تکالیفی را مشخص کرده است و این جلسات استماع، با دو محور، تعیین نهاد محوری در رابطه با تدوین سند ملی هوش مصنوعی و تعیین اولویت ها و تقسیم کار ملی در هوش مصنوعی تشکیل می شود تا ان شاءلله تدوین سند نهایی سرعت گیرد.


منبع:

1402/07/11
15:57:23
5.0 / 5
225
تگهای خبر: اطلاعات , پژوهش , دانشگاه , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
پرتو بلاگ Parto Blog