پرتو بلاگ
توسط فناوران ایرانی صورت گرفت؛

ساخت شبیه ساز خودرو های سنگین و سبک برای آموزش مهارت رانندگی

ساخت شبیه ساز خودرو های سنگین و سبک برای آموزش مهارت رانندگی

به گزارش پرتوبلاگ، گروهی از فناوران یکی از شرکتهای دانش بنیان شبیه سازهای رانندگی خودرو های سبک، سنگین و موتورسیکلت را با هدف عرضه آموزش و سنجش مهارت های رانندگی به تولید رساندند.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مهیار ابراهیمی رئیس مرکز راهبری ستادهای ویژه توسعه اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، حمزه ذاکری؛ رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و شهاب خدامرادی؛ مدیرگروه خودرویی و هوشمندسازی ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان حمل و نقل و فضایی در بازدید از یک شرکت فناور از نزدیک با دستاوردها، محصولات و مسائل و نقطه نظرات تولیدکنندگان این شبیه سازها آشنا شدند.
طی این بازدید، عبدالهادی؛ مدیرعامل این شرکت فناور ضمن اشاره به نبود آموزش های کافی و دوره های مهارت افزایی و آمار بالای تصادفات رانندگی در کشور، اظهار داشت: شبیه سازهای رانندگی شامل دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری است که به صورت هماهنگ با هم کار و یک محیط مجازی را خلق و در نهایت احساس رانندگی را به راننده منتقل می کنند.
وی شبیه سازهای رانندگی را شامل بخش های سکوی راننده، داشبورد، صندلی راننده، پدال ها و حسگرهای موقعیت پدال ها، مدل گرافیکی از جاده ها و محل تردد رانندگان و عابران پیاده دانست و تصریح کرد: با استفاده از شبیه سازهای آموزش رانندگی در سیستم های حقیقت مجازی، کاربر در محیط رانندگی شبیه سازی واقعی قرار می گیرد و از راه تعامل کاربر با محیط آموزش های لازم به راننده داده می شود.
عبدالهادی اضافه کرد: در این مجموعه انواع شبیه سازهای خودروی سبک، سنگین، ویژه و موتورسیکلت تولید می شود که همچون خصوصیت های این شبیه سازها میتوان به استفاده از قطعات واقعی وسیله نقلیه در سیستم شبیه ساز، استفاده از سریع ترین پردازنده ها به منظور ایجاد محیط تعاملی بلادرنگ، ایجاد صدای موتور و محیط، شبیه سازی نیروها و حرکت های وارده از سوی وسیله نقلیه به راننده و ایجاد تصاویر سه بعدی با زاویه دید مناسب به همراه آینه مجازی یا واقعی اشاره نمود.
مجری طرح با تکیه بر این که با استفاده از دستگاههای شبیه ساز خودرو های سنگین میتوان امکان خیلی از آموزش های اولیه و هم آموزش های حرفه ای را برای رانندگان خودرو های سنگین فراهم آورد، اظهار نمود: پیشبینی می شود بهره گیری از این شبیه سازها درصد تصادفات درون محیط کاری را به صورت قابل ملاحظه ای کم کند. همینطور با استفاده از این شبیه سازها میتوان میزان توانایی فرد را در کنترل وسایل نقلیه سنجید و برای وی گواهینامه صلاحیت رانندگی حرفه ای را صادر کرد.

1402/08/01
08:16:34
5.0 / 5
223
تگهای خبر: اقتصاد , دستاورد , سازمان , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
پرتو بلاگ Parto Blog