پرتو بلاگ
با ادامه روند گرمایش زمین؛

آخرین توده یخی دست نخورده كانادا ذوب شد

آخرین توده یخی دست نخورده كانادا ذوب شد

آخرین توده یخی دست نخورده كانادا واقع در نواحی نزدیك به قطب شمال نیز ذوب شد و این امر به شكل گیری یك كوه یخ در ابعاد محله منهتن نیویورك انجامیده است.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از بیزینس اینسایدر، تقریباً نیمی از آخرین توده یخی بزرگ کانادا پس از ذوب شدن از سرزمین اصلی جدا شده و وارد اقیانوس شده است.
بررسی تصاویر ماهواره ای نشان میدهد که این توده هم اکنون در چارچوب دو کوه یخ در حال حرکت است که ابعاد یکی از آنها به اندازه محله منهتن است.
دانشمندان می گویند این پدیده ناشی از گرمایش زمین و افزایش دمای مناطق قطبی در مقایسه با سال های گذشته است. توده های یخی ذوب شده و در حال حرکت ۴۰۰۰ سال قدمت داشته اند و با تداوم حرکت در آب های اقیانوس ممکنست به قطعات بیشتری تقسیم شوند.
بررسی های دانشمندان کانادایی نشان میدهد دمای هوای شمال کانادا و قطب شمال در تابستان امسال ۹ درجه فارنهایت بیشتر از متوسط دمای این منطقه از سال ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۰ بوده است. توده یخ مورد اشاره که میلن نام دارد، در جزیره السمیر و در نوناووت کانادا واقع بوده است.
بر مبنای تصاویر ماهواره ای ۴۳ درصد کل این توده یخی شکسته شده و از سرزمین اصلی جدا شده است و ضخامت آن فعلاً به ۸۰ متر می رسد. تاریخ این رویداد ۳۰ یا ۳۱ جولای بوده است.

1399/05/22
22:14:34
5.0 / 5
1580
تگهای خبر: دانشمند , ماهواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog