پرتو بلاگ
دستاورد دانش بنیان ها؛

تولید آسیاب گلوله ای با قابلیت پودر کردن ذرات تا حد نانومتر

تولید آسیاب گلوله ای با قابلیت پودر کردن ذرات تا حد نانومتر

پرتوبلاگ: یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید آسیاب گلوله ای سیاره ای شده که می تواند ذرات را در حد میکرون و نانومتر پودر کند.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، تولید این آسیاب در شرکت دانش بنیان امین آسیا فناور پارس انجام شده که در عرصه طراحی و ساخت تجهیزات صنعتی و آزمایشگاهی فعالیت دارد که همچون محصولات دیگر این شرکت می توان به طراحی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی همچون آسیاب گلوله ای سیاره ای، توربو میکسر و...، طراحی و ساخت راکتورها و مخازن تحت فشار، طراحی، ساخت و تعمیر مبدل های حرارتی و ساخت قطعات صنعتی از آلیاژهای راهبردی مانند پایه نیکل، کبالت و تیتانیوم اشاره نمود.

مریم قره قانی، مدیرعامل شرکت درباب آسیاب گلوله ای سیاره ای اظهار داشت: در دستگاه آسیاب گلوله ای سیاره ای همانطور که از نامش پیدا است، محفظه های آسیاب مانند سیاره های منظومه شمسی دو حرکت وضعی (به دور خود) و حرکت انتقالی (به دور مرکز) دارند تا گلوله های آسیاب کننده به دیواره ها نچسبیده و بطور مداوم در راستای قطر دایره محفظه پرتاب شوند. این آسیاب قابلیت آسیاب کردن تحت خلاء گاز محافظ آرگون و گازهای دیگر را دارا است. سرعت و زمان چرخش دستگاه متناسب با نوع و اندازه دانه مورد نیاز قابل اندازه گیری است. محفظه آسیاب متناسب با جنس پودر از مواد مختلف مانند فولاد زنگ نزن، فولاد سخت کاری شده، عقیق، کاربید تنگستن، آلومینا و تفلون تولید شده است.
وی درباب کاربردهای این دستگاه اظهار داشت: این آسیاب در عرصه های مختلف کاربرد دارد و بنا بر این فروش آن متوقف نمی شود چون در تمام رشته هایی که نانو مواد را به روش فیزیکی تولید می کنند با این وسیله سروکار خواهند داشت. از این دستگاه برای پودر کردن ذرات در حد میکرون و نانومتر استفاده می شود. آلیاژی سازی مکانیکی ذرات مختلف و انجام واکنش شیمیایی در حین آسیاب کردن از دیگر کاربردهای این آسیاب ها است.

قره قانی در ادامه با اشاره به تجربه موفق حضور این شرکت در دوره های مختلف نمایشگاه ایران ساخت اظهار داشت: «از سال ۹۳ در نمایشگاه ایران ساخت حضور داریم و ۷۰ درصد فروش شرکت در این سال ها بوسیله این نمایشگاه بوده است.
وی اضافه کرد: اصلی ترین و پرفروش ترین محصول نمایشگاهی ما، آسیاب لوله ای و سیاره ای دو کاپه است. از این نوع آسیاب از سال ۹۳ تا به امروز ۲۰۰ دستگاه فروخته شده که حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ دستگاه آن، آسیاب دوکاپه و ۶۰ تا ۷۰ دستگاه، آسیاب چهار کاپه بوده است.
قره قانی، راکتور آزمایشگاهی را از دیگر محصولات پر فروش شرکت دانش بنیان امین آسیا فناور پارس برشمرد و اظهار داشت: راکتور آزمایشگاهی با هدف انجام واکنش های مواد مختلف، تحت اتمسفر محافظ با امکان همزن مکانیکی و کنترل دما و فشار طراحی و تولید شده است؛ بدین منظور، سیستم مجهز به یک ظرف (راکتور) است مواد مورد نظر در داخل آن قرار گرفته و واکنش شیمیایی مربوطه در وضعیت معین فشار و دما داخل راکتور انجام می پذیرد. این راکتور مجهز به مسیرهای Purging جهت وارد کردن گاز خنثی مورد است، همین طور امکان همزنی با تعبیه موتور و پروانه در داخل راکتور هم منظور شده است.

قره قانی افزود: جهت تثبیت دمای محفظه، راکتور مجهز به کنترل دمای دو حالته جهت خنک کاری یا افزایش دما است؛ بدین ترتیب، در صورت افزایش بیش از اندازه دما، دمای محلول داخل راکتور توسط کویل خنک کننده کاهش پیدا می کند و همین طور در صورت کاهش دمای محلول، جداره بیرون راکتور توسط ژاکت حرارتی و بصورت تدریجی افزایش دما یافته و دمای محلول داخل راکتور بیشتر می شود.
وی اضافه کرد: کاربرد این دستگاه در انجام واکنش های شیمیایی در سطح آزمایشگاهی تحت اتمسفر محافظ با امکان همزن مکانیکی و کنترل دما و فشار است.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان امین آسیا فناور پارس، مزیت راکتور آزمایشگاهی را نسبت به نمونه های مشابه، ارائه خدماتی همچون نصب دستگاه توسط پرسنل این شرکت در محل و آموزش اپراتور دستگاه و خدمات بعد از فروش دانست و اظهار داشت: دستگاه از زمان نصب و راه اندازی به مدت یک سال دارای تضمین بوده و تعمیر دستگاه در صورت بروز احتمالی بصورت رایگان انجام می گیرد. همچنین، امکان تست رایگان و ارائه شرایط بهینه تنظیم دستگاه برای پودر کردن مواد مورد نظر مشتریان وجود دارد.


منبع:

1402/08/22
08:50:39
5.0 / 5
247
تگهای خبر: اقتصاد , خدمات , سیاره , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
پرتو بلاگ Parto Blog