پرتو بلاگ

فراخوان پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران

فراخوان پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران

پرتوبلاگ: دانشگاه تهران در اجرای سیاست های هدایت و پشتیبانی از دانشجویان برتر برای ورود به دوره کارشناسی ارشد با استناد به بخشنامه های شورای هدایت استعداد درخشان وزارت علوم، تحقیقات وفناوری، مصوبات شورای آموزشی دانشگاه، برای سال تحصیلی 1404-1403 از بین دانشجویان ورودی سال 1399 که جزو 20درصد درصد برتر دانشگاه تهران و یا دانشگاه های مشمول این فراخوان باشند، در کلیه رشته هایی که بوسیله آزمون سراسری پذیرش دانشجو دارد بصورت مازاد بر ظرفیت و با رعایت کامل مقررات مربوط دانشجو می پذیرد.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، متقاضیان در صورت احراز شرایط (طبق شیوه نامه) نسبت به ثبت نام و بارگذاری اطلاعات در سامانه جامع آموزشی دانشگاه تهران به آدرس academics.ut.ac.ir - پیشخوان خدمات - ثبت نام موردی (لازم به ذکر است در بدو ورود به سامانه از رمز و نام کاربری پیش فرض که توسط سامانه تکمیل می گردد استفاده شود) - ثبت درخواست - ایجاد شناسه کاربری و رمز عبور - (ورود مجدد با شناسه کاربری و رمز عبور شخصی) انتخاب گزینه داوطلبان کارشناسی ارشد استعداد درخشان و عنوان پذیرش از ۱۱/‏۰۹/‏۱۴۰۲‬ لغایت ۳۰/‏۰۹/‏۱۴۰۲ ‬ اقدام نمایند.
دانشگاه تهران تاکید کرده است که درخواست متقاضی فقط در دانشکده ای بررسی می شود که در ثبت نام اینترنتی برگزیده است و به تشخیص دانشگاه در رابطه با رشته تحصیلی کارشناسی خود است.
فهرست رشته گرایش های مورد پذیرش در سامانه ثبت نام اینترنتی قابل مشاهده می باشد و هر داوطلب تنها یک بار و در یک رشته می تواند در سامانه ثبت نام الکترونیکی نماید.
در فرم تقاضای پیوست داوطلبان می توانند اولویت های بعدی را از بین گرایش های رشته و اولویت اول (مرتبط با رشته کارشناسی) از یک دانشکده یا مرکز و‬ مؤسسه انتخاب و ثبت نمایند.
متقاضیان ملزم به ارائه گواهی رتبه قید شده در رشته تحصیلی (نه در گرایش) و آخرین کارنامه تحصیلی (تا پایان ترم ششم) با تأیید دانشگاه ذیربط و بارگذاری آن در سامانه ثبت نام الکترونیکی با شرایط مندرج در نمونه فرم می باشند. فرم گواهی پیوست فقط یک نمونه است و داوطلبان مجاز به تکمیل آن نمی باشند. (گواهی باید با متن فرمت فوق در سربرگ دانشگاه محل تحصیل با مهر-‏ امضا - تاریخ و شماره تهیه و بارگذاری گردد.)
تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده برمبنای بخشنامه پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد مجاز نیست. مدارک متقاضیانی که در مهلت مقرر مبادرت به ثبت نام الکترونیکی نکرده باشند، به هیچ وجه بررسی نخواهد شد. پس کلیه متقاضیان ملزم به ثبت نام در بازه زمانی اعلامی است.
ارائه درخواست و دارا بودن حداقل شرایط به هیچ عنوان به منزله پذیرش نیست. در صورت وجود هر گونه نقص مدرک، درخواست های متقاضیان مورد بررسی قرار نخواهد گرفت. پس متقاضیان گرامی در ارائه مدارک مورد نیاز حداکثر دقت را لحاظ فرمایند. اسامی پذیرفته شدگان اولیه بعد از بررسی در موعد مقرر بوسیله سایت معاونت آموزشی دانشگاه اعلام خواهد شد. بدیهی است اعلام نتایج اوّلیه هیچ نوع حقّی برای داوطلبان ایجاد ننموده و پذیرش نهایی منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور می باشد و احراز صلاحیت عمومی و انضباطی دانشجویان لازم است.
شناسه کاربری و پسورد خودرا که در سامانه تعریف نموده اید، برای تکمیل ثبت نام و اعلام نتایج یادداشت نمائید. گواهی ثبت نام و تاییدیه آن بصورت پیش فرض در سامانه می باشد و ضرورتی به گرفتن آن نیست. در ثبت نام الکترونیکی سهمیه ورود شما بوسیله آزمون کارشناسی مدنظراست. در فرم ثبت نام الکترونیکی در سامانه جامع، نیازی به تکمیل شماره مجوز نمی باشد و عدم ثبت آن مشکلی در روند ثبت نام ایجاد نمی نماید. در پروسه ثبت نام الکترونیکی الزامی به تکمیل مشخصات دوره تحصیلی دیپلم و ارسال رزومه پژوهشی نیست.
به گزارش معاونت آموزشی دانشگاه تهران، دانشجویان می توانند در صورت بروز هرگونه مشکل یا رفع ابهام، جهت پاسخگویی سوالات احتمالی درباب شیوه نامه به آدرس ایمیل Talent@ut.ac.ir و یا در ایام کاری از ساعت ۸: ۳۰ لغایت ۱۵ با شماره تلفن ۶۱۱۱۳۲۰۵ دفتر استعداد درخشان دانشگاه مراجعه و مشکلات فنی و سیستمی را با سامانه پشتیانی خدمات فناوری اطلاعات "میز خدمت الکترونیک" به آدرس sd.ut.ac.ir پیگیری کنند.




منبع:

1402/09/10
12:31:50
5.0 / 5
246
تگهای خبر: اطلاعات , الكترونیك , اینترنت , پژوهش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog