پرتو بلاگ
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مطرح كرد:

خالی ماندن ۶۰ درصد سالن های نمایش

خالی ماندن ۶۰ درصد سالن های نمایش

به گزارش پرتوبلاگ، سمنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با گلایه از خالی بودن ۶۰ تا ۷۰ درصدی ظرفیت سالن های نمایش، اظهار داشت: با وجود اجراهای متنوع و مختلف تئاتر در استان فقط ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت سالن های تئاتر پر می شود.


فرشید فلاح در گفت و گو با خبرنگار ایسنا خواهان بهره مندی بیشتر علاقه مندان از این کارهای هنری شد و گفت: حدودا هر هفته شاهد روی صحنه رفتن آثار نمایشی در فرهنگسراهای استان هستیم؛ اما متاسفانه استقبال از این اجراها آن گونه که انتظار می رود، نیست.
وی با اشاره به هزینه بسیار ناچیز این تئاترها، بیان کرد: اکنون علاوه بر اجراهای تئاتر، هر هفته برنامه های حافظ خوانی، مولوی خوانی، شاهنامه خوانی، نظامی خوانی و... در فرهنگسراها برگزار می شود و جوانان و علاقه مندان می توانند از این برنامه ها بهره مند شوند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به جمعیت بیش از ۷۵ هزار نفری دانشجویان در این استان، گفت: انتظار می رود قشر دانشجو از این ظرفیت ایجادشده در استان استفاده نماید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به فعالیت ده ها آموزشگاه آزاد هنری در استان، گفت: آمادگی داریم به شرط استقبال دانشجویان، تخفیف ۵۰ درصدی برای بهره مندی آنها از این آموزشگاه های هنری قائل شویم. در صورت استفاده تعداد زیادی از دانشجویان، حاضریم هزینه این ظرفیت ها، همچون سالن های تئاتر، سینما، آموزشگاه های هنری و... را برای قشر دانشجو نیم بها نماییم.
او با اشاره به اینکه هر روز چند برنامه هنری متنوع در فرهنگسراهای استان برگزار می شود، بیان کرد: علاوه بر روی صحنه رفتن تئاتر در سالن های نمایش، انجمن های فرهنگی و هنری در سراسر استان هر هفته ده ها برنامه اجرا می کنند. ضمن اینکه ارکستر دانشجویی نیز بتازگی در سمنان اجرای برنامه داشته است.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه قشر دانشجو استقبال چندانی از برنامه های این بخش نمی کند، اضافه کرد: آمادگی داریم تسهیلات ویژه ای برای دانشجویان در نظر بگیریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به تعدد دانشگاه ها در سراسر استان، گفت: فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آمادگی دارد برنامه های مشترکی با همکاری جهاد دانشگاهی استان در مراکز دانشگاهی استان برگزار کند.
فلاح با اشاره به اینکه در حوزه دانش آموزی برنامه های مشترکی با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اتحادیه دانش آموزی استان برگزار می شود و گفت: علاقه مندیم در حوزه دانشجویی با همکاری جهاد دانشگاهی استان که از توان و ظرفیت بالایی در بخش های مختلف برخوردار است، برنامه های مشترکی اجرائی نماییم.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه در مقایسه با گذشته استقبال از برنامه های هنری فرهنگسراها در شهرستان های مختلف استان بیشتر شده است، گفت: باتوجه به این افزایش استقبال انتظار می رود قشر جوان و به ویژه دانشجویان توجه بیشتری به برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در استان داشته باشد.
وی بر لزوم توجه بیش از پیش به جهاد تبیین در استان تاکید و بیان کرد: بی شک شاه کلید مبارزه با توطئه های دشمنان، توجه به تاکیدهای رهبری معظم انقلاب و به ویژه جهاد تبیین است.
فلاح به کارهای مستمر رسانه های معاند مقابل کشور اشاره و گفت: در چنین شرایطی نباید از جهاد تبیین به عنوان یک راه حل اساسی برای مقابله با دسیسه های دشمن غفلت نماییم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه رسانه های معاند بدنبال فاصله انداختن بین مردم و مسؤولان هستند، افزود: مسؤولان از بین همین مردم انتخاب شده اند. مسؤولان در نظام اسلامی در تلاش برای حل مشکلات مردم هستند، اما دشمنان می کوشند با قلب واقعیت بین مردم و حاکمیت فاصله بیاندازند و توجه به جهاد تبیین می تواند کوشش های دشمنان را خنثی کند.
عنوان: نمایش آب و عاشقی - فرهنگسرای سمنان
 


منبع:

1402/09/20
14:53:28
5.0 / 5
216
تگهای خبر: دانشگاه , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
پرتو بلاگ Parto Blog