پرتو بلاگ

مرکز آموزش های آزاد زبان روسی در دانشگاه علامه طباطبائی

مرکز آموزش های آزاد زبان روسی در دانشگاه علامه طباطبائی

به گزارش پرتوبلاگ، معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی در جریان سفر خود به روسیه سه تفاهمنامه همکاری مشترک با دانشگاه های «پوشکین»، «تربیت معلم» و «مگیمو» روسیه امضا کرد و بر طبق این تفاهمنامه ها، مرکز آموزش های آزاد زبان روسی در دانشگاه علامه طباطبائی راه اندازی می شود.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی، داود حسین پور، معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی به همراه دکتر موسی عبداللهی، مدیر همکاریهای علمی بین المللی، با هدف پیگیری زمینه های همکاریهای مشترک با چند دانشگاه روسیه به این کشور سفر کردند. در این سفر ۴ روزه دیدارهایی با روسا، مدیران آموزشی و معاونان بین الملل دانشگاه های «پوشکین»، «تربیت معلم» و «مگیمو» در مورد اجرایی شدن همکاریهای مشترک آموزشی و پژوهشی انجام شد و در نهایت تفاهمنامه های همکاری میان دانشگاه علامه طباطبائی و این سه دانشگاه به امضا رسید.
حسین پور در این سفر کاری، با مسؤلان دانشکده روانشناسی دانشگاه «مالی روسیه» در مورد راه اندازی رشته روان شناسی فضای مجازی به صورت مشترک که در جریان سفر رئیس دانشگاه علامه طباطبائی به روسیه توافق شده بود، گفتگو کرد و با عنایت به مذاکرات انجام شده، دو دانشگاه در سال تحصیلی آینده، به صورت مشترک در مقطع کارشناسی ارشد این رشته پذیرش دانشجو خواهند داشت.
معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی همینطور در دیدار با معاون آموزشی دانشگاه «پوشکین» در رابطه با انتشار کتاب های مشترک و استفاده از ظرفیتهای دو دانشگاه برای تقویت رشته زبان روسی گفتگو و تبادل نظر کرد. در این نشست، همکاریهای مشترک برای تأمین استاد از جانب دو دانشگاه، مورد تایید قرار گرفت.
حسین پور در ادامه سفر با معاون آموزشی و معاون بین الملل دانشگاه «تربیت معلم» روسیه دیدار نمود. در این نشست علاوه بر امضای تفاهمنامه همکاری مشترک، دو دانشگاه در مورد ایجاد و راه اندازی مرکز آموزش های آزاد زبان روسی در دانشگاه علامه طباطبائی با پشتیبانی تأمین استاد روسی و هم تأمین تجهیزات لازم، تا آخر سال میلادی جاری به توافق رسیدند.
معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی در دیدار با مسؤلان دانشگاه «زبان شناسی» روسیه بر اجرای تفاهمنامه همکاری مشترک تاکید نمود. همینطور دکتر حسین پور و معاون آموزشی دانشگاه «زبان شناسی» روسیه جهت راه اندازی مجدد دوره مشترک رشته مطالعات منطقه ای در مقطع کارشناسی ارشد به توافق رسیدند. انتشار کتاب های مشترک، استفاده از ظرفیتهای تأمین استاد برای آموزش زبان روسی و ایجاد مرکز آموزش های آزاد زبان روسی در دانشگاه علامه طباطبائی تا پیش از پایان ۲۰۲۳ از دیگر نتایج این دیدار بود.
حسین پور در قسمت دیگری از سفر کاری خود با مسؤلان «مدرسه عالی اقتصاد» دیدار نمود. در مذاکرات انجام شده با مسؤلان این مدرسه، مرکز مطالعات ایران مدرسه عالی اقتصاد بعنوان شریک راهبردی دانشگاه علامه طباطبائی انتخاب گردید. برگزاری تورهای علمی برای اعضای هیئت علمی دو دانشگاه به منظور آشنایی با فرصت های آموزشی و پژوهشی و همینطور تبادل تجربه در زمینه مقابله با تحریم ها، اقتصاد انرژی، امنیت انرژی، اقتصاد دریایی و تشکیل کارگروه های تخصصی در این عرصه ها جهت راه اندازی دوره های مشترک، از دیگر توافقات حاصل شده در این نشست بود.
معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی در این سفر با مسؤلان دانشگاه «مگیمو» روسیه هم دیدار و تفاهمنامه همکاری امضا کرد. به منظور پیگیری راه اندازی رشته های مشترک بخصوص در زمینه مطالعات منطقه ای کارگروه های مشترک تشکیل می شود.
در دیدارهای انجام شده هیئت دانشگاه علامه طباطبائی با مسؤلان دانشگاه های روسیه، به منظور بررسی های کارشناسی و دقیق، جلساتی به صورت آنلاین با حضور دکتر تیمور محمدی، رئیس دانشکده اقتصاد، دکتر سعید شکوهی، رئیس موسسه آموزش عالی بیمه اکو و دکتر مجیدرضا مومنی، معاون پژوهشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار شد.




منبع:

1402/09/26
15:57:31
5.0 / 5
229
تگهای خبر: آنلاین , اقتصاد , پژوهش , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog