پرتو بلاگ

انتقاد نسبت به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی

انتقاد نسبت به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی

به گزارش پرتوبلاگ، رییس سازمان نظام پزشکی ایران با انتقاد از وضعیت آموزش پزشکی در کشور اظهار داشت: امسال 280 دانشجوی پزشکی برای بیمارستانی با 180 تخت پذیرش شدند، ضمن آنکه به همراه یک استاد 50 دانشجو بر بالین بیمار حاضر می شوند.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، محمد رییس زاده در دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی که امروز در سالن همایش های بین المللی رازی برگزار گردید، با اشاره به وضعیت تربیت نیروی انسانی در رشته های علوم پزشکی، اشاره کرد: ایران به مزرعه تربیت نیروی انسانی در عرصه تبدیل گشته است.
وی با اشاره به افزایش ۵۰۰ درصدی ظرفیت پذیرش رشته پزشکی، اضافه کرد: در صورتیکه ظرفیت یکی از دانشگاه های علوم پزشکی برای ۲۵ دانشجو برنامه ریزی شده بود، امسال ۱۲۵ دانشجوی پزشکی به آن اضافه شده است.
رییس زاده افزود: امسال ۲۸۰ دانشجوی پزشکی برای بیمارستانی با ۱۸۰ تخت پذیرش شدند، چه کسی به داد آموزش پزشکی کشور خواهد رسید.
رییس سازمان نظام پزشکی با اعلان اینکه از این وضعیت به شدت دغدغه مند هستم، تصریح کرد: با این روش آموزش پزشکی گرفتار عقب گرد شده و انتظار می رود تولیت حوزه بهداشت کشور توجه بیشتری به این حوزه ها داشته باشد.
وی با اعلان اینکه این چالش ها در عرصه بالینی بیشتر است، اظهار داشت: ۵۰ دانشجو با یک استاد در بالین بیمار می روند که مشخص است تعداد زیادی از دانشجویان در بیرون از بالین بیمار قرار می گیرند.
رییس زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت علوم اعصاب، اظهار داشت: خیلی از بخش های دیپلماتیک کشورها از تخصص متخصصان حوزه علوم اعصاب برای تعاملات بین المللی بهره می برند و در این بین ظهور هوش مصنوعی انقلاب جدیدی را به وجود آورده است و توانسته هر آن چه که انسان آنالیز می کرده و پدیده ها را مورد آنالیز قرار دهد.
رییس سازمان نظام پزشکی اشاره کرد: توسعه هوش مصنوعی به اندازه ای بوده که برنامه آلفا زیرو برای هوش مصنوعی نوشته شد و توانست قهرمان شطرنج جهانی را شکست دهد؛ چونکه این برنامه هوش مصنوعی را قادر کرد تا روابطی را در شطرنج شناسایی کند که قهرمان شطرنج قادر به شناسایی آنها نبوده است.
وی اشاره کرد: اکنون هوش مصنوعی در عرصه پلیتیک و ژئوپلیتیک وارد شده است و می تواند روابط جهانی را بر هم بزند. هوش مصنوعی به عنوان "نا کشور" نسل های آینده را مدیریت می کند.
رییس زاده با اشاره به تحولات به وجود آمده از طرف هوش مصنوعی در عرصه های تشخیص و سلامت اظهار امیدواری کرد که این کنگره بتواند این امر را برای سیاستگذاران کشور تبین کنند.
وی با اشاره به اعطای جایزه اهوازی در حاشیه این کنگره، اظهار داشت: ما پیش از آنکه نیازمند طب سنتی باشیم، نیازمند شناخت بیشتر مشاهیر و دانشمندان خودمان هستیم.
بگفته وی کتاب قانون بوعلی سینا در سال ۱۹۸۷ در اروپا ترجمه شد و این کتاب در سال ۱۳۴۰ به فارسی برگردانده شده است. این اشکال از ما است که از نوابغ خود بی خبریم.
وی اشاره کرد: دو قطبی کردن طب سنتی و طب مدرن ساخته شیادان طب سنتی است.



1402/10/08
18:54:32
5.0 / 5
251
تگهای خبر: پزشكی , جهان , دانشگاه , دانشمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
پرتو بلاگ Parto Blog