پرتو بلاگ

۳ آزمون وزارت بهداشت امروز برگزار می گردد

۳ آزمون وزارت بهداشت امروز برگزار می گردد

به گزارش پرتوبلاگ، بر مبنای تقویم آموزشی مرکز سنجش آموزش پزشکی، ۳ آزمون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز برگزار می گردد.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، نوبت دوم آزمون های «ملی دندانپزشکی»، «آزمون ارزشیابی/ارتقاء دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور» و «آزمون ارزیابی علمی دانشجویان متقاضی انتقال به دانشگاه های داخل» عصر و بامداد امروز، پنج شنبه ۱۴ دی برگزار می گردد. بنابر اطلاعات انتشار یافته، حدود ۸۰۰ نفر متقاضی شرکت در این آزمون ها هستند.

مرحله نظریه بیستمین دوره آزمون ملی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور بر اساس قوانین و مقررات و بر مبنای دستورالعمل اجرایی آزمون ملی دانش آموختگان خارج از کشور در رشته دندانپزشکی عمومی برگزار می گردد. برپایه برنامه ریزی های انجام شده، زمان برگزاری آزمون دروس اختصاصی ساعت ۸: ۳۰ بامداد پنجشنبه ۱۴ دی است آزمون دروس علوم پایه هم ساعت ۱۳: ۳۰ برگزار می گردد.

داوطلبانی که پیش از این در آزمون جامع علوم پایه شرکت کرده و قبول شده اند، می توانند از نمره قبولی قبلی خود استفاده نمایند و در آزمون علوم پایه شرکت نکنند.

همچنین آزمون های ارزشیابی و ارتقاء دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور و ارزیابی علمی دانشجویان متقاضی انتقال به دانشگاه های علوم پزشکی داخل کشور هم پنج شنبه ۱۴ دیماه ۱۴۰۲ طبق قوانین برگزار می گردد.

آزمون ارزیابی علمی دانشجویان متقاضی انتقال به دانشگاه های علوم پزشکی داخل کشور برای دو گروه از متقاضیان آزمون انتقال به داخل یعنی «ویژه ورودی های اول ژانویه ۲۰۱۹ به بعد» و «ویژه ورودی های قبل از ۲۰۱۹» است.

بر اساس مصوبه شورایعالی برنامه ریزی علوم پزشکی به منظور عرضه تسهیلات برای دانشجویان انتقالی از خارج کشور مصوب شد جهت کمک به این دسته از دانشجویان جهت آمادگی بیشتر تحصیلی، نوبت برگزاری آزمون به دو بار در سال افزایش پیدا کند و از همین رو این آزمون در دو نوبت مردادماه و دیماه هر سال برگزار می شود.




1402/10/15
17:58:22
5.0 / 5
239
تگهای خبر: اطلاعات , پزشكی , دانشگاه , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
پرتو بلاگ Parto Blog