پرتو بلاگ

افزایش حیطه های شانزدهمین المپیاد علوم پزشکی

افزایش حیطه های شانزدهمین المپیاد علوم پزشکی

پرتوبلاگ: بنابر اعلام دبیرخانه شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی، حیطه «هنر و سلامت» به حیطه های المپیاد علمی اضافه می شود.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، باتوجه به درخواست های دانشگاه های علوم پزشکی و تصمیمات کمیته علمی و فنی المپیاد، حیطه هنر و سلامت به حیطه های شانزدهمین المپیاد افزوده شد. جزییات شرکت در این حیطه اعلام می شود.

شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی شامل حیطه های «هنر و سلامت»، «استدلال بالینی» با موضوع بیماریها و حوادث عروق و مغزی، «آموزش پزشکی» با موضوع فناوری های پیشرفته و هوشمند در آموزش، «همگرایی در علوم پایه» یا موضوع آترواسکلوروزیش، «کارآفرینی و کسب و کارهای فناورانه» با موضوع سلامت دیجیتال و هوش مصنوعی و «مدیریت نظام سلامت» با موضوع پیشگیری و سلامت خانواده می شود.

کلیه دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور شاغل به تحصیل و دانش آموختگانی که تا تاریخ برگزاری نخستین آزمون از مجموعه آزمون ‏های کشوری المپیاد( آزمون غربالگری ) در هر دوره بیش از یک ترم از فارغ التحصیلی آنها طبق تقویم آموزشی ابلاغی وزارت بهداشت نگذشته باشد، با دارا بودن یکی از شرایط و معیارهای ذیل می‏توانند در شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی شرکت کنند:

دارابودن معدل کل ۱۴ به بالا

داشتن طرح یا اقدام نوآورانه به تائید EDC و یا مدیر پژوهش دانشگاه

دانشجوی توانمند و خلاق به تائید معاون آموزشی دانشکده و EDC دانشگاه

فقط در حیطه " کارآفرینی و کسب و کارهای فناورانه " علاوه بر دانشجویان فوق، دانشجویان PhD و دستیاران

(پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) نیز می توانند شرکت نمایند.

مسؤولیت انتخاب و معرفی دانشجویان شرکت کننده در هر حیطه بر عهده دانشگاه/ دانشکده علوم پزشکی معرفی کننده است و در صورت مغایرت با مقررات المپیاد، کمیته فنی موضوع را بررسی و تصمیم گیری می نماید و حکم این کمیته حتی بعد از کسب مدال و رتبه نیز قابل اجرا می باشد.

دانشجویان اتباع خارجی شاغل به تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی کشور که درحال گذراندن دوره های منتج به مدرک دانشگاهی است، در صورت داشتن شرایط مذکور اجازه شرکت در آزمون المپیاد سال ۱۴۰۳ را خواهند داشت.

-دانشجویی که مدال طلا را در مرحله انفرادی در هر حیطه کسب کند، نمی تواند مجدداً در همان حیطه شرکت نماید.

دانشجویی که مدال طلای گروهی را در حیطه کارآفرینی و کسب و کارهای فناورانه کسب کرده باشد، نمی تواند مجدداً در حیطه مذکور شرکت نماید.

شرکت در یک حیطه و کسب مدال طلا در آن منعی جهت شرکت در سایر حیطه ها در دوره های بعدی المپیاد است.





منبع:

1402/10/25
11:52:33
5.0 / 5
245
تگهای خبر: پزشكی , پژوهش , دانشگاه , دیجیتال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog