پرتو بلاگ
با تولید ۱۰ هزار سرنگ در سال؛

نانو شیاربند دندان وارد بازار شد

نانو شیاربند دندان وارد بازار شد

پرتوبلاگ: یکی از شرکت های دانش بنیان کامپوزیت دندانی حاوی نانوذرات را برای جلوگیری از پوسیدگی دندان خصوصاً در کودکان تولید و به بازار عرضه نموده است.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ستاد نانو، محمد موذن، رئیس هیات مدیره یک شرکت دانش بنیان اظهار داشت: نسل اول ترکیبات مورد استفاده در شیاربندی، مواد رزینی بودند و در تازه ترین فرمولاسیون این مواد، از نانوذرات استفاده می شود و محصول ما نیز کامپوزیت دندانی است که در آن از نانوذرات استفاده شده است.
وی اضافه کرد: این کامپوزیت هم شیار دندان را پر می کند و به سبب بهره مندی از نانوذرات، با رهایش فسفات و کلسیم به استواری بهتر دندان نیز کمک شایانی خواهدنمود. شیارهای دندان خصوصاً در کودکان یکی از فضاهای لطمه پذیر و مستعد پوسیدگی است که با شیاربندی می توان مانع پوسیدگی شد.
موذن افزود: البته در بزرگسالان نیز این شیارها وجود دارد، اما عمق شیارها در کودکان بیشتر است. مواد رزینی تنها سطح شیار را می پوشاند، ولی این کامپوزیت ها به عمق شیار نفوذ کرده و آنرا پر می کنند. در صورت عدم پرکردن این شیارها احتمال گیرکردن غذا در این شیارها و پوسیدگی دندان وجود دارد.
این فعال فناور اشاره کرد: هم اکنون خط تولید این کامپوزیت دندانی راه اندازی شده و تقریباً ۱۰ هزار سرنگ در سال تولید داریم و به بازار داخل کشور عرضه می شود. درمانگاه های سازمان تامین اجتماعی و مراکز درمانی دانشگاه های علوم پزشکی همچون مشتریان این محصول دانش بنیان ایرانی هستند.
به گفته وی، این محصول جدیدالورود بازار شده و انتظار می رود که روند رو به رشدی در فروش داشته باشد.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اشاره کرد: باتوجه به پتانسیل بازار داخل کشور و بازارهای صادراتی، فرصت های زیادی برای این محصول در بازار داخل و خارج از کشور وجود دارد و کامپوزیت دندانی ما یک سوم نمونه های خارجی قیمت دارد، در صورتیکه از نظر کیفیت با این محصولات خارجی قابل رقابت است. تاییدیه های لازم و پروانه تولید این محصول را گرفته ایم.
موذن درباره ی برنامه ها حمایتی ستاد نانو اظهار داشت: سال ۱۴۰۰ در برنامه نانومچ حضور داشتیم که کمک های زیادی از طرف متولیان این رویداد دریافت کردیم، قسمتی از این حمایت ها بصورت آموزش بود، بطوریکه توانستیم پس از این رویداد مسیر تجاری سازی محصول مان را پیدا نماییم، همچون حمایت هایی که صورت گرفت، کمک به راه اندازی خط تولید نیمه صنعتی با هدف پشتیبانی از صنعتی سازی محصولات نانو و همین طور معرفی گروههای مختلف سرمایه گذار بود و هنوز هم این حمایت ها از شرکت ما بوسیله مرکز صنعتی سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN) ادامه دارد.


منبع:

1402/11/01
17:03:32
5.0 / 5
243
تگهای خبر: پزشكی , دانشگاه , درمان , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog