پرتو بلاگ
معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد

تشکیل کمیته رصد منشور دستیاری

تشکیل کمیته رصد منشور دستیاری

به گزارش پرتوبلاگ، معاون آموزشی وزارت بهداشت ضمن اشاره به سختی های دوران دستیاری تخصصی، از وجود منشور دستیاری و تشکیل کمیته رصد این منشور با مشارکت دستیاران تخصصی در کل کشور اطلاع داد و اظهار داشت: حق الزحمه دستیاران سالها تغییر نکرده بود و تا پیش از دولت مردمی حدود ۲ میلیون تومان بود که در این دولت به ۸ تا ۱۱ میلیون تومان رسید.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، ابوالفضل باقری فرد در نشست صمیمی تعدادی از نخبگان با وزیر بهداشت در ستاد وزارت بهداشت، ضمن اشاره به دغدغه های این وزارت خانه برای بهبود وضعیت معیشتی دستیاران، تصریح کرد: هم اکنون حق الزحمه دستیاران کافی نیست اما افزایش پیدا کرده و در سال آینده هم امیدواریم با کمک سازمان برنامه و بودجه و معاونت توسعه وزارت بهداشت، شاهد افزایش مناسبی در حق الزحمه دستیاران باشیم.

وی تصریح کرد: به سمتی حرکت می نماییم که حق الزحمه تبدیل به حقوق دستیاران شود و یک دستیار بتواند حداقل به اندازه یک پزشک عمومی، دریافتی داشته و از مزایای بیمه و حق اولاد برخوردار باشد که امیدواریم سازمان برنامه و بودجه هم کمک مناسبی در این عرصه داشته باشد.

معاون وزیر بهداشت با انتقاد از اظهارات برخی مسؤلان پیشین وزارت بهداشت، اظهار داشت: این طنز تلخی است که مدیرانی که سالها در وزارت بهداشت مسئولیت داشته اند و در مدت مسئولیت خود گامی در جهت بهبود وضعیت دستیاران برنداشته اند، خواهان افزایش حق الزحمه شده اند اما این کار وظیفه ماست و درحال کوشش برای این کار هستیم.

باقری فرد با اشاره به اینکه با افزایش ظرفیت پزشکی مخالفتی نداریم، تصریح کرد: مخالف ما با افزایش بی رویه ظرفیت پزشکی است اما هر سال افزایش ظرفیت به میزان منطقی صورت می گیرد. با افزایش ظرفیت پزشکی بدون توجه به توسعه زیرساخت های آموزشی و درمانی، مخالف هستیم و در مجامع مختلف بخصوص شورایعالی انقلاب فرهنگی، به دنبال اصلاح مصوبه هستیم تا کیفیت پزشکی قربانی کمیت نشود.

به گزارش وبدا، وی در مورد فروش تعهدات دانش آموختگان علوم پزشکی اظهار داشت: مگر ما مجاز به فروش تعهدات هستیم؟ تعهدات در ارتباط با مردم و تحصل مجانی است. اگر سالهای گذشته تعهدات را فروخته اند، کار غیرقانونی، غیر شرعی و غیراخلاقی کرده اند. مردم مگر احتیاج به خدمات پزشکان ندارند؟ مگر نمی گوییم باید ظرفیت افزایش پیدا کند؟ مبلغ فروش تعهدات هم در نوع خود جالب بود که برای هر سال، 700 هزار تومان بود آیا می توانیم حق مردم را بفروشیم؟ و با دستور وزیر بهداشت، فروش تعهدات من بعد ممنوع گردید.




1402/11/08
16:12:17
5.0 / 5
293
تگهای خبر: پزشكی , خدمات , درمان , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
پرتو بلاگ Parto Blog