پرتو بلاگ

اعلام جزئیات دریافت بیمه تکمیلی کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد

اعلام جزئیات دریافت بیمه تکمیلی کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد

پرتوبلاگ: معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی، جزئیات ارائه بیمه تکمیلی کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی را تشریح نمود.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، داریوش جاوید، معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به صدور بخشنامه بیمه تکمیلی در تاریخ ۱۸ بهمن ماه سال جاری اظهار داشت: متمم بیمه تکمیلی در تاریخ ۲۵ بهمن ماه صادر شد. یکی از رسالت های دانشگاه آزاد اسلامی در امتداد سند تحول و تعالی، ارائه طرحهای آموزشی، درمانی و بیمه های تخفیف دار برای بهره مندی اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی سالیان سال است که نسبت به ارائه بیمه تکمیلی اقدام نموده است، اضافه کرد: پارسال بر طبق ۶ شاخصی که مدنظر اعضای کمیسیون معاملات سازمان مرکزی بود، مناقصه اجرا شد. در این مناقصه برای ۱۴ شرکت بیمه ای معتبر که مورد تأیید همه اعضای کمیسیون معاملات بودند، اسناد مناقصه ارسال شد و بعد از جمع بندی بر طبق فاکتور های ۶ گانه و یک طرح علمی، شرکت بیمه دی سال برگزیده شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در سال های گذشته سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اسناد مناقصه را به شرکت های بیمه ای ارسال می کرد و بعد از تکمیل اسناد توسط شرکت های بیمه گر، شرکتی که کیفیت بهتر و قیمت مناسب تر داشت، به عنوان شرکت برنده انتخاب می شد.

جاوید تصریح کرد: اما در سال ۱۴۰۲ بر طبق بخشنامه بیمه مرکزی، سازمانها و ارگانهایی که بیش از ۲۰ هزار نفر پرتفوی بیمه تکمیلی داشته باشند، قیمت آنها توسط بیمه مرکزی مشخص می شود. از آنجا که دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۸۰ هزار نفر عضو اصلی و تحت تکفل دارد، مشمول این بخشنامه شد، بنابراین امسال بر طبق نوع تعهدات بیمه ای، نرخها توسط بیمه مرکزی مشخص شد.

وی به تشریح تفاوت بیمه تکمیلی امسال با سال های گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و اظهار داشت: تفاوت امسال با سال های گذشته در این است که نرخ های پرتفوهای بالای ۲۰ هزار نفر توسط بیمه مرکزی مشخص می شود و شرکت های بیمه ای به تنهایی قادر به اعلام نرخها نخواهند بود.

جاوید با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه بیمه تکمیلی تا سال قبل دارای دو طرح عادی و ویژه بود، اظهار داشت: سال قبل تمهیداتی انجام شد و علاوه بر طرح عادی و ویژه (طرح یک و دو)، سه طرح دیگر شامل «طرح پایه»، «طرح سه» و «طرح چهار» افزوده شد. طرح پایه ویژه همکارانی است که تمایل دارند از بیمه تکمیلی با نرخ پایین تری استفاده نمایند. همین طور طرح سه و چهار برای آن دسته از همکارانی است که خود یا افراد تحت تکفل گرفتار بیماری خاصی هستند و می خواهند از تعهدات بیمه ای بیشتری استفاده نمایند. طرح های پایه، سه و چهار در امتداد افزایش رفاه همکاران به وجود آمده است.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: مبلغ عضویت همکاران و افراد تحت تکفل آنها در طرح پایه بعد از کسر یارانه ای که دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت می کرد پارسال ۱۸ هزار تومان بود که این مبلغ امسال به ۱۵ هزار تومان کم شده است. همین طور سهم همکاران و افراد تحت تکفل آنها در طرح یک پارسال ۱۰۳ هزار تومان بود که خوشبختانه امسال این رقم به ۸۵ هزار تومان کم شده است.

وی افزود: در طرح دو همکاران پارسال ۱۸۸ هزار تومان بابت عضویت خود و افراد تحت تکفل پرداخت می کردند که امسال با افزایش حدود ۶ درصد به رقم ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. در طرح ۳ همین طور همکاران پارسال مبلغ ۳۰۰ هزار تومان پرداخت می کردند که امسال باید ۴۳۵ هزار تومان پرداخت کنند. همین طور همکاران علاقمند به عضویت در طرح ۴ که پارسال ۴۱۰ هزار تومان پرداخت می کردند، امسال باید ۷۲۰ هزار تومان پرداخت کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد، جاوید با تکیه بر این که امسال نرخها توسط بیمه مرکزی مشخص و اعلام شده است، اظهار داشت: تمام تلاش مسؤولان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، رفع دغدغه های همکاران است.





منبع:

1402/11/27
16:32:45
5.0 / 5
300
تگهای خبر: دانشگاه , درمان , سازمان , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
پرتو بلاگ Parto Blog