پرتو بلاگ
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

حذف كنكور كارشناسی ارشد و دكتری در دستور كار است

حذف كنكور كارشناسی ارشد و دكتری در دستور كار است

به گزارش پرتوبلاگ دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: حذف كنكور كارشناسی ارشد و دكتری و واگذاری پذیرش به عهده دانشگاه ها همچون برنامه هایی است كه در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی كشور دنبال می شود.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، سید سعیدرضا عاملی دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی ضمن بیان این مطلب، درباره مساله حذف کنکور عنوان کرد: مساله کنکور همچون موضوعاتی است که وعده اصلاح آن نزدیک به ۴۰ است که به مردم داده می شود.
دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: شورایعالی انقلاب فرهنگی سازوکار کارشناسی جدیدی را فراهم نموده و در این دوره شورا به جمع بندی های مهمی رسیده است.
سنجش و پذیرش نباید در اختیار سازمان سنجش باشد
وی افزود: یکی از ایردات وارد این است که هم اکنون سازمان سنجش، به تنهایی کار سنجش و پذیرش دانشجو را انجام می دهد در صورتی که کشورهای موفق در این حوزه بین سنجش و پذیرش تفکیک قائل می ‎شوند و یکی از اصلی ترین برنامه های ما تفکیک حوزه سنجش و پذیرش است.
عاملی با اشاره به اینکه راهبری مسیر حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری را باید در شورایعالی انقلاب فرهنگی دنبال نماییم، اضافه کرد: به این علت قوانینی در زمینه کنکور در مجلس به تصویب رسیده باید در تعامل تنگاتنگ بین شورا و مجلس این مسائل نهایتا تا سال آینده حل و فصل شود.
دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به این سوال که بیان این اظهارات به معنای حذف کنکور تا سال آینده است، اظهار داشت: نباید از حذف کنکور برای دوره کارشناسی صحبت کرد، بلکه باید از اصلاح آن سخن گفت. ما باید مسیری را طی نماییم که اطمینان بخش باشد و نباید مسیری دنبال شود که بتوان در آن اعمال سلیقه و پارتی بازی کرد.
به گزارش خانه ملت، او در آخر تصریح کرد: یکی از راهکارها در این شرایط، تنوع بخشی به برگزاری آزمون و برگزاری آن در مقاطع مختلف است تا فشار روحی کمتری به داوطلب وارد شود. ضمن اینکه دانشگاه ‎هایی که از رتبه های برتری برخوردار می باشند باید اختیارات بیشتری در جذب دانشجو برخوردار باشند و بتوانند دانشجو را جذب کنند.




منبع:

1399/05/26
14:15:12
5.0 / 5
1359
تگهای خبر: بازی , دانشگاه , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
پرتو بلاگ Parto Blog