پرتو بلاگ
در پیام نوروزی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی عنوان شد

جهش تولید سلامت محور با مشارکت مردم هدف گذاری سیستم سلامت در ۱۴۰۳

جهش تولید سلامت محور با مشارکت مردم هدف گذاری سیستم سلامت در ۱۴۰۳

پرتوبلاگ: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با صدور پیامی، سال «جهش تولید با مشارکت مردم» را به ملت ایران و جامعه خدوم و فداکار سلامت تبریک گفت و بر آمادگی سیستم سلامت کشور در حوزه سازی برای جهش تولید کالاها و خدمات سلامت محور با تاکید بر مشارکت مردم تاکید نمود.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، متن پیام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
یا مقلب القلوب و الابصار، یا مدبر اللیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الی احسن الحال
سال جدید را که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، سال « جهش تولید با مشارکت مردم » نامگذاری فرمودند، به ملت بزرگ ایران و جامعه خدوم و فداکار سلامت تبریک می گویم. بهار طبیعت و همنشینی آن با بهار قرآن، نوید بخش برکات الهی و اعتلای روحی و معنوی است و امید دارم که در این ایام متبرک و نورانی، رحمت و رضوان الهی شامل حال یکایک ما گردد.
تامین سلامت انسان ها، کاهش آلام و نجات جان آنها، فرصتی گرانبهاست که خداوند متعال تنها نصیب بندگان مورد عنایت خود می فرماید؛ قهرمانانی که به مدد ایمان الهی، اخلاق اسلامی، دانش روزآمد و مهارت فنی، هر روز در جای جای این سرزمین در راه خدمت به هموطنان عزیز می کوشند، بر بالین بیماران و دردمندان حاضر می شوند و حماسه هایی بی بدیل از عشق به همنوع را رقم می زنند.
با محاسبات مادی نمی توان از کسانی که دل در گرو سلامت همنوعان دارند، آن گونه که شایسته است، تقدیر کرد. این فداکاری ها در درجه اول برای رضای خدا صورت می گیرد و پاداش حقیقی را هم تنها خداوند می تواند عطا فرماید.
خداوند بزرگ را سپاس می گزارم که با عنایت رهبر معظم انقلاب، حمایت رئیس جمهور مردمی، مجاهدت خالصانه همکاران بلند همتم در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به برکت خونهای پاک شهدای مدافع سلامت، امروز زمینه مشارکت مردم در جهش تولید محصولات سلامت محور فراهم شده و ان شاالله در سال ۱۴۰۳ پیشرفت های بزرگ سیستم سلامت را در خیلی از بخش های سخت افزاری و نرم افزاری رقم خواهد زد. در سالی که گذشت، افتخارات پرشماری از رشد تولید بیش از ۳۰ درصدی محصولات سلامت محور تا اجرای برنامه سلامت خانواده در ۱۹۵ شهرستان تا رایگان شدن درمان ۳۳ میلیونی ایرانی از مسیر نظام ارجاع و رایگان شدن درمان همه کودکان زیر ۷ سال -همگام با سیاست جوانی جمعیت -، از برگزاری پویش ملی سلامت وثبت رکورد بی سابقه مشارکت ۴۶ میلیون نفری در این حوزه تا توسعه ۵۰۰ پروژه درمانی جدید در مناطق محروم و تا اعزام هزاران پزشک متخصص و عمومی و داروساز به این مناطق رقم خورد و با تاکید بر آنها سیستم سلامت جمهوری اسلامی توانست گام هایی استوار در راه «عدالت و تعالی سلامت» بردارد و به رغم تحریم های ظالمانه استکبار به جایگاه سزاوار خود در منطقه و جهان برسد.
در شروع سال ۱۴۰۲ توفیق داشتیم تا نوروز را با اظهار رضایت رهبر فرزانه انقلاب و بیانات گرانقدر ایشان در حرم مطهر رضوی نسبت به عملکرد جامعه سلامت شروع کنیم؛ بیاناتی که مایه شکرگزاری و مباهات و نشان افتخاری بر لوح ضمیر خادمان سلامت شد.
در روزهای آخر این سال هم افتخار آنرا یافتیم که شاهد پیام گرانقدر و سرشار از عنایت و عطوفت مقام معظم رهبری خطاب به یکی از کارکنان اورژانس که در شهرستان بابل، جان مادر و نوزادی گرفتار در برف را نجات داده بود، باشیم. این پیام امید بخش، حکیمانه و پدرانه، خادمان سختکوش سلامت را که همیشه برای نجات جان هموطنانمان در مجاهدتی دشوار و شبانه روزی به سر می برند، سراپا شوق و امید و سپاس کرد؛ خستگی کوشش های سربازان ولایت در جبهه سلامت را از تن ها به در برد و نیرو و توانی مضاعف به همه ما بخشید.
از خداوند متعال که در این ماه مبارک، درهای رحمتش را به روی بندگان گشوده است، توفیق پیروی از رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب خواستاریم.
دستاوردهای سیستم سلامت در حوزه رشد تولید، نشان از اقتدار ملت ایران دارد. به حول و قوه الهی و با همه توان خواهیم کوشید تا این دستاوردها در سال پیش رو با مشارکت جویی از مردم، جهش و اعتلای بیش از پیش یابد و موجبات رضایت مقام معظم رهبری و مردم عزیزمان را فراهم آورد.
بهرام عین اللهی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»




منبع:

1403/01/05
13:27:28
5.0 / 5
200
تگهای خبر: پروژه , پزشكی , تحریم , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
پرتو بلاگ Parto Blog