پرتو بلاگ

امشب، آخرین فرصت ثبت نام نوبت دوم کنکور

امشب، آخرین فرصت ثبت نام نوبت دوم کنکور

پرتوبلاگ: مهلت ثبت نام نوبت دوم برای پذیرش رشته های با آزمون دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی دانشگاه ها برای ۱۴۰۳ امشب پایان می پذیرد.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، ثبت نام نوبت دوم برای پذیرش رشته های با آزمون دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همینطور رشته های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از روز سه شنبه، ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ منحصراً از راه درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور شروع شده بود با در نظر گرفتن مهلت تمدید شده ساعت 24 امشب پنج شنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ پایان می پذیرد.
داوطلبان ضروری است برای اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، ضوابط در ارتباط با استفاده از سهمیه ایثارگران، مقررات وظیفه عمومی برای برادران، مقررات در ارتباط با ضوابط ثبت نام اتباع غیر ایرانی و سایر موارد مورد نیاز، دفترچه راهنمای ثبت نام در این آزمون را مطالعه کرده و در صورتیکه شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنما را دارند، بعنوان داوطلب در این آزمون ثبت نام نمایند و این دفترچه هم زمان با شروع ثبت نام از راه درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس قرار گرفت.
همینطور میزان تأثیر سوابق تحصیلی دیپلم نظام سالی - واحدی یا ترمی - واحدی در گروههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، ۳۰ درصد با تاثیر قطعی و میزان تاثیر سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی نظام سالی - واحدی یا ترمی - واحدی ۱۰ درصد (درمجموع ۴۰ درصد) با تاثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی بود. سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوزادهم نظام ۳-۳-۶ یا دیپلم و پیش دانشگاهی نظام سالی - واحدی یا ترمی - واحدی در گروههای آزمایشی هنر و زبان های خارجی آزمون سراسری سال۱۴۰۲، به میزان ۲۶ درصد با تاثیر قطعی و فقط شامل دروس عمومی سابقه تحصیلی است و مابقی به سهم نمره کل آزمون اختصاصی(کنکور) افزوده شد.
بر مبنای مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی، تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ یکی از مهم ترین تغییرات آزمون سال جاری در مقایسه با سال قبل است.
نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برای همه داوطلبانی که در موعد مقرر ۵ تا ۱۵ آذر ماه نسبت به ثبت نام در آزمون سراسری اقدام نموده اند در ایام پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می شود. نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ایام پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار می شود.




منبع:

1403/01/18
09:46:20
5.0 / 5
136
تگهای خبر: دانشگاه , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
پرتو بلاگ Parto Blog