پرتو بلاگ
دبیرستاد توسعه فناوری های پزشكی اعلام كرد؛

کسب رتبه ۱۳ تولید علم سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در جهان

کسب رتبه ۱۳ تولید علم سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در جهان

به گزارش پرتوبلاگ، دبیر ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی اظهار داشت: با کسب رتبه ۱۳ تولید علم سلول های بنیادی، تولید علم و دانش در حوزه سلول های بنیادی ایران با رشد ۷۰ درصدی همراه بوده است.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، احسان عارفیان دبیر ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی ضمن اشاره به این که ایران در جایگاه سیزدهم تولید علم سلول بنیادی در دنیا قرار گرفته است، اظهار داشت: همینطور شاهد می باشیم که ایران در منطقه هم رتبه اول را به خود مختص کرده است.
وی ضمن اشاره به این که در برنامه جامع راهبردی ۱۰ ساله ستاد، چند هدف کلان تعریف شده که دسترسی ایران به رتبه ۱۰ تولید دانش سلول بنیادی یکی از اصلی ترین این اهداف بوده است اظهار داشت: در همین راستا، با تلاش ها و برنامه ریزی های انجام شده، ایران تابحال توانسته رتبه ۱۳ تولید علم سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در جهان را به خود اختصاص دهد و باید این جایگاه را تا آخر سال ۱۴۰۴ به رتبه ۱۰ ارتقا دهد.
به گفته او، با عنایت به این که ایران در جایگاه سیزدهم تولید دانش در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی قرار گرفته اما در منطقه خاورمیانه و شرق مدیترانه رتبه نخست را دارد و بالاتر از ترکیه و رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته است.
وی، مشارکت بخش های غیر دولتی، استقلال و خودکفایی در انواع بانکهای سلولی، تولید ثروت ملی و خوداتکایی در قابلیت تولید را از دیگر اهداف اصلی ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی برشمرد و تصریح کرد: در بررسی های آماری مشخص شده که تولید دانش ایران در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با رشد ۷۰ درصدی از سال ۲۰۲۰ هم همراه بوده است.
دبیر ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در انتهای سخنان خود ضمن اشاره به این که حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در مقایسه با خیلی از حوزه های علم و فناوری در کشور بسیار جوان است، خاطرنشان کرد: با این حال، ایران توانسته است جایگاه خوبی را در بین سایر کشورهای دنیا و خاورمیانه کسب کند و با عنایت به پیشرفت های حوزه سلول های بنیادی توسط محققان داخلی، ایران جز پیشتازان این حوزه است.

1403/02/19
10:05:03
5.0 / 5
108
تگهای خبر: اقتصاد , پزشكی , جهان , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
پرتو بلاگ Parto Blog