پرتو بلاگ
وزیر علوم در حاشیه بازدید از حوزه كنكور در مصلی خبر داد

ثبت نام ترم آینده دانشجویان مجازی شد

ثبت نام ترم آینده دانشجویان مجازی شد

به گزارش پرتوبلاگ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاكید بر اینكه ثبت نام دانشجویان دانشگاه ها برای ترم جدید به صورت ˮمجازی ˮ انجام می شود اظهار داشت: شروع سال تحصیلی دانشگاه ها از ۱۵ شهریور ماه قطعی است و دانشجویان جدید الورود هم از اوایل آبان می توانند در دانشگاه محل پذیرش خود ثبت نام كنند.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر منصور غلامی بامداد امروز در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری کنکور در مصلای تهران در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه آزمون امروز داوطلبان گروه علوم تجربی در حوزه های امتحانی همچون مصلای تهران در شرایط خوبی برگزار می شود، اظهار داشت: خوشبختانه شرایط برگزاری آزمون در حوزه های آمتحانی بگونه ای است که پروتکل های بهداشتی به خوبی اجرایی می شوند و فاصله گذاری تعریف شده در دستورالعمل به خوبی اجرا می شود ضمن اینکه حوزه های برگزاری امتحانی فضای مناسبی دارند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: من از حوزه های دیگر آزمون سراسری هم بازدید داشته ام. خوشبختانه نتیجه تلاش همکاران ما برای برگزاری بهتر آزمون با اجرای پروتکل های بهداشتی مثمر ثمر بود و حداقل فاصله ۱.۸۰ سانتیمتری صندلی ها را رعایت کرده اند و امروز هم شاهد برگزاری بزرگترین آزمون گروه آزمایشی یعنی رشته های علوم تجربی هستیم و ان شاءالله این هماهنگی هایی که در سطح ملی برای برگزاری آزمون اتفاق افتاده است بعنوان یک نمونه کار جهادی باقی خواهد ماند.
وزیر علوم تصریح کرد: هدف اصلی همه دست اندرکارانی که برای برگزاری آزمون سراسری سال جاری کمک کرده اند ایجاد آسایش فکری خانواده ها و آرامش خاطر داوطلبان است تا بتوانیم یکی از برنامه های مهم سالیانه را به خوبی اجرایی نماییم و داوطلبان بتوانند در سال تحصیلی جدید وارد دانشگاه ها شوند.
دکتر غلامی افزود: همان گونه که سازمان سنجش هم اعلام نموده، نتایج نهایی آزمون سراسری اواخر مهر اعلام خواهد شد و دانشگاه ها ثبت نام خویش را همانند سال های قبل انجام خواهند داد. طبیعتا سال جاری ثبت نام دانشگاه ها به صورت "مجازی" خواهد بود و تلاش دانشگاه ها این است که بتوانند در نیمسال جدید شرایطی را فراهم نمایند تا چند هفته ای پذیرفته شدگان جدید در محیط دانشگاه باشند.
وی تصریح کرد: تلاش ما این است که داوطلبین جدید الورود هر چه زودتر یعنی از اوایل آبانماه جاری کلاس های آموزشی خویش را شروع کنند و سفارش کردیم دانشگاه ها از دانشجویان خود در نیمسال اول ثبت نام به عمل آورند و این مورد را خود مدیریت کنند بدین سان که یا به تعداد کمتری واحد ارائه نمایند یا اینکه با طولانی کردن نیمسال بتوانند برنامه آموزشی خویش را پیش ببرند.
وزیر علوم تصریح کرد: همه ما دعا می نماییم که شرایط انتشار کرونا و روند کنترل آن بهبود پیدا کند و بتوانیم همه دانشجویان را در محیط دانشگاه باردیگر ببینیم اما شروع ترم دانشگاه ها از ۱۵ شهریور قطعی است. چون آموزش دانشگاه ها به شکل مجازی است و ما تجربه نیمسال قبل را هم داریم عملا کلاس های خویش را از همان ۱۵ شهریور آغاز خواهیم کرد.




منبع:

1399/05/31
20:21:56
5.0 / 5
1244
تگهای خبر: تحقیقات , دانشگاه , سازمان , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
پرتو بلاگ Parto Blog