پرتو بلاگ
طبق تحقیقی جدید اعلام شد؛

كهكشان راه شیری ۱۰۰ میلیارد سیاره سرگردان دارد

كهكشان راه شیری ۱۰۰ میلیارد سیاره سرگردان دارد

پرتوبلاگ: طبق تحقیقی كه اخیرا انجام شده احیانا تعداد سیارات سرگردان در كهكشان راه شیری از ستارگان بیشتر است و بیش از 100 میلیارد سیاره سركش در این كهكشان وجود دارند.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از تلگراف، بر طبق تحقیقی جدید احیانا بیش از ۱۰۰ میلیارد سیاره سرکش(rogue planet)در کهکشان راه شیری سرگردانند.
سیاره سرکش در حقیقت یک شی آسمانی است که بطور مستقیم دور ستاره مدار نمی زند. چنین اشیاء آسمانی از سیستم سیاره ای که در آن شکل گرفته اند، خارج شده اند یا هیچ گاه تحت تاثیر گرانش هیچ ستاره یا سیاره کوتوله قهوه ای قرار نگرفته اند و بنا بر این بی هدف در فضا حرکت می کنند.
در همین راستا ناسا ماموریتی ترتیب داده تا با بهره گیری از تلسکوپ فضایی «نانسی گریس رومن» تعداد این سیارات سرکش را بررسی کند. همین طور یک تحقیق جدید پیش بینی می کند تعداد سیارات سرکش از ستارگان کهکشان راه شیری بیشتر است.
اسکات گادی محقق ارشد این پژوهش در دانشگاه اوهایو می گوید: ممکنست جهان مملو از سیارات سرکش باشد و ما از آنها اطلاعاتی نداشته باشیم. ما بدون انجام تحقیق با بهره گیری از ابزاری مانند تلسکوپ رومن هیچگاه به اطلاعاتی در این زمینه دست نخواهیم یافت.
تلسکوپ نانسی گریس رومن طی ۵ سال آینده آماده می شودو می تواند تصاویر پانورامیک عظیم با دقتی بی سابقه از فضا فراهم آورد. با کمک این تلسکوپ می توان به اطلاعات جدید وانبوهی دست یافت.
شبیه سازی های پروفسور گادی و همکارانش نشان میدهد این تلسکوپ می تواند صدها سیاره سرکش را رصد کند. ابزار فضایی مذکور نسبت به این اشیای آسمان ۱۰ برابر حساس تر از تلسکوپ های زمینی است و روی سیارات بین خورشید و مرکز کهکشان راه شیری تمرکز می کند. در این منطقه از فضا یک ابرسیاهچاله عظیم حدود۲۴ هزار سال نوری کشیده شده است.
طبق اطلاعات انتشار یافته چنین ماموریتی می تواند سیارات سرگردانی به اندازه مریخ یا بزرگتر را رصد کند.


منبع:

1399/06/02
20:11:37
5.0 / 5
1451
تگهای خبر: اطلاعات , پژوهش , تلسكوپ , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
پرتو بلاگ Parto Blog