پرتو بلاگ

آغاز برندسازی و تامین مالی شرکت های فناور با الگوی فرانچایز

آغاز برندسازی و تامین مالی شرکت های فناور با الگوی فرانچایز

پرتوبلاگ: با امضای تفاهم نامه همکاری میان مرکز تامین مالی و توسعه سرمایه­ گذاری معاونت علمی و انجمن فرانچایز ایران، زمینه برای تقویت برندهای فناورانه کشور و نشان سپاری آن­ها فراهم خواهد شد.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، تفاهم نامه همکاری بین مرکز تامین مالی و توسعه سرمایه گذاری معاونت علمی و انجمن نشان سپاری ایران (فرانچایز) منعقد گردید تا زمینه توسعه مدلهای کسب وکار مبتنی بر فرانچایز در زیست بوم دانش بنیان و صنایع خلاق کشور برقرار شود.
این تفاهم نامه با هدف توسعه مدلهای کسب وکار مبتنی بر فرانچایز در زیست بوم دانش بنیان کشور، بین حامد رفیعی، رییس مرکز تامین مالی و توسعه سرمایه گذاری معاونت علمی و محمدعلی ملایی طوقچی، مدیرعامل و عضو هیات مدیره انجمن فرانچایز ایران به امضا رسید.

توسعه روش های نوآورانه برندسازی و تامین مالی شرکت های دانش بنیان


در همین راستا، حامد رفیعی، رییس مرکز تامین مالی و توسعه سرمایه گذاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، با اشاره به اهمیت این همکاری اظهار داشت: یکی از اولویت های ما، توسعه روش های نوآورانه تامین مالی برای رشد شرکت های دانش بنیان است. مدل فرانچایز می تواند به عنوان یکی از ابزارهای مؤثر در تجاری سازی محصولات و خدمات دانش بنیان بوسیله نشانسپاری آنها عمل کند و به جذب سرمایه گذاری در این زمینه شتاب ببخشد.
وی اضافه کرد: شرکت های دانش بنیان و خلاق، دارای ظرفیتهای فناورانه و نیروی انسانی متخصص هستند که با هدایت درست و اتصال آنها به زنجیره ارزش کسب وکارها، می توان بازاری پایدار و ساختارمند برای آنها فراهم نمود. این تفاهم نامه می تواند به توسعه زنجیره ارزش شرکت های دانش بنیان و تکمیل پازل اکوسیستم نوآوری کشور کمک نماید.
رفیعی، با تکیه بر اهمیت ارتقاء برندهای بومی اظهار داشت: تقویت برندهای دانش بنیان به عنوان دارایی های نامشهود، نه فقط در افزایش اعتبار آنها در بازار مؤثر است، بلکه ابزار کلیدی در پروسه تامین مالی و جذب سرمایه نیز بشمار می رود که پشتوانه قانونی آن نیز با تلاش معاونت علمی در دولت چهاردهم فراهم گشته است. مرکز تامین مالی از هر اقدامی که به ارتقاء جایگاه برندهای فناورانه ایرانی در داخل و خارج از کشور منجر شود، حمایت می کند.
به گفته وی، با این همکاری، قدمی عملی در راه توسعه برندهای دانش بنیان، بومی سازی الگوی موفق فرانچایز و استفاده از ظرفیتهای فناورانه داخلی برای توسعه اقتصادی کشور برداشته می شود.

ایجاد فرصت پیشرفت برندهای دانش بنیان


این همکاری در امتداد تحقق سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، منویات مقام معظم رهبری و شعار سال «سرمایه گذاری برای تولید» انجام گرفته است و تمرکز آن بر شناسایی، توانمندسازی و توسعه بازار شرکت های دانش بنیان و خلاق با ظرفیت فرانچایز شدن خواهد بود.
اهداف کلیدی این تفاهم نامه شامل تبدیل شرکت های مستعد به فرانچایزهای موفق، پشتیبانی از شرکت های درحال رشد برای رسیدن به استانداردهای فرانچایز بوسیله شتابدهنده های طراحی شده در انجمن فرانچایز، استفاده از ظرفیتهای فناورانه در تکمیل زنجیره تامین کسب وکارهای برند شده، تدوین برنامه های آموزش تخصصی و فرهنگ سازی، طراحی الگوهای نوین تامین مالی و ایجاد زیرساخت های قانونی و حقوقی برای تثبیت جایگاه برندها در نظام تامین مالی است.
در قالب این تفاهم نامه، مرکز تامین مالی معاونت علمی متعهد شده است تا در شناسایی شرکت های مستعد همکاری کرده، از ایجاد کسب وکارهای تخصصی در عرصه فرانچایز حمایت کند و در تدوین سیاستهای مشوق توسعه فرانچایز مشارکت داشته باشد.
انجمن فرانچایز ایران نیز مسئولیت راه اندازی شبکه شتاب دهنده تخصصی، تدوین مدلهای توانمندسازی، شناسایی فرانچایزی های داخلی و خارجی، اجرای برنامه های آموزشی و عملیاتی کردن ابزارهای نوآورانه تامین مالی پیشنهادی مرکز را بر عهده گرفته است.
برای پیگیری اجرای مفاد این تفاهم نامه، یک کمیته تخصصی مشترک نیز تشکیل می شود که وظیفه تدوین نقشه راه، پایش عملکرد، ارائه گزارش های دوره ای و تعیین فاکتورهای ارزیابی را بر عهده خواهد داشت.


منبع:

1404/03/01
15:24:20
5.0 / 5
25
تگهای خبر: اقتصاد , خدمات , سرمایه گذاری , سیستم
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
ساخت بلاگ

لینک دوستان پرتوبلاگ
پرتو بلاگ Parto Blog