پرتو بلاگ

درآمد ۲ همتی فیلیمو از تولید و توزیع ابتذال

درآمد ۲ همتی فیلیمو از تولید و توزیع ابتذال

به گزارش پرتوبلاگ، فیلیمو در سالهای اخیر با انتقادات گسترده ای نسبت به محتوای تولیدی و تبلیغاتی خود روبه رو بوده است و به صورتی خط شکن تعدادی از حریم ها بوده است.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از خبرگزاری مشرق

، در کمتر از یک دهه ای که شبکه نمایش خانگی در قالب پلت فرم های وی اودی (VOD) وارد خانه های ایرانی ها شده، این صنعت ه سهم قابل توجهی از بازار رسانه و سرگرمی را توانست بخود اختصاص دهد. بر طبق برآوردها، حجم مالی این حوزه اکنون حدود ۱۰ همت تخمین زده می شود. با این وجود، در گفتگویی که احسان عمرانی، سهام دار پلت فرم فیلیمو، انجام داده است، درآمد سالانه تنها این پلت فرم بین ۲ تا ۳ همت اعلام شده است؛ رقمی که به خوبی نشان میدهد فیلیمو سهم قابل توجهی از این بازار را در اختیار دارد.
عمرانی در توضیح ساختار درآمدی فیلیمو، چهار منبع اصلی را معرفی کرده است: فروش اشتراک، تبلیغات، درآمد حاصل از ترافیک اینترنتی و فروش بین المللی محتوا. هرچند او فروش اشتراک را مهم ترین منبع درآمدی دانسته است، اما بنا بر آمارهای انتشار یافته از طرف کارشناسان حوزه فناوری و رسانه، درآمد حاصل از ترافیک اینترنتی در حقیقت بیشترین سهم را در سودآوری پلت فرم ها دارد.
به عبارتی، همکاریهای گسترده با اپراتورها و شرکتهای عرضه کننده اینترنت، بخش عمده ای از گردش مالی این صنعت را شکل می دهد. فیلیمو در سالهای اخیر با انتقادات گسترده ای نسبت به محتوای تولیدی و تبلیغاتی خود روبه رو بوده است و به صورتی خط شکن بعضی از حریم ها بوده است. این پلت فرم به علت نمایش صحنه هایی با مصادیق ناهنجاری از دید مخاطبان مانند نمایش زنان با پوشش های نامتعارف یا تبلیغ سبک زندگی غربی نظیر نگهداری سگ در منزل مورد اعتراض قرار گرفته است حتی در تبلیغات هم این ورند را تلاش نموده است که ادامه دهد. از طرفی، افزایش قابل توجه هزینه اشتراک ها، حتی در نسخه های بدون تبلیغ، نارضایتی مخاطبان را دوچندان کرده است.
احسان عمرانی نیز در گفت وگوهای اخیر خود به این مسایل اشاره کرده و از تغییر رویکرد مدیریتی در فیلیمو انتقاد کرده است. او اعلام نموده که در دو سال گذشته، تغییر سیاستهای تبلیغاتی و محتوایی آقای شکوری، مدیرعامل مجموعه، سبب آزردگی او شده است.
عمرانی تاکید می کند: «اگر مجموعه ای درحال فعالیت اقتصادی گسترده و سودآور است، باید با احترام به قوانین و ارزش های جامعه مسیر خودرا ادامه دهد.» او همین طور به استفاده از چهره هایی مانند صدف بیوتی به عنوان سفیر برند تلویکا اشاره کرده و این تصمیم را عامل تاثیر منفی بر اعتبار و جایگاه پلت فرم دانسته است. به نظر می آید صنعت نمایش خانگی ایران در حالی رشد مالی قابل ملاحظه ای تجربه می کند که هم زمان با چالش های جدی فرهنگی و نظارتی نیز مواجه است؛ چالش هایی که می تواند مسیر آینده این رسانه های نوین را تعیین کند.
منبع: فارس
بطور خلاصه با این حال، در گفتگویی که احسان عمرانی، سهام دار پلتفرم فیلیمو، انجام داده است، درآمد سالانه تنها این پلتفرم بین ۲ تا ۳ همت اعلام شده است؛ رقمی که به خوبی نشان میدهد فیلیمو سهم قابل توجهی از این بازار را در اختیار دارد.
عمرانی در توضیح ساختار درآمدی فیلیمو، چهار منبع اصلی را معرفی کرده است: فروش اشتراک، تبلیغات، درآمد حاصل از ترافیک اینترنتی و فروش بین المللی محتوا. فیلیمو در سال های اخیر با انتقادات گسترده ای نسبت به محتوای تولیدی و تبلیغاتی خود روبه رو بوده است و به صورتی خط شکن تعدادی از حریم ها بوده است.

منبع:

1404/08/09
12:16:56
5.0 / 5
9
تگهای خبر: اقتصاد , اینترنت , تبلیغات , صنعت
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
ساخت بلاگ

پرتو بلاگ Parto Blog