پرتو بلاگ

سیبری ۱۰ درجه از حد متوسط گرم تر شد

سیبری ۱۰ درجه از حد متوسط گرم تر شد

پرتوبلاگ: در ماه می امسال ركوردی بی سابقه از نظر شدت گرما در منطقه سردسیر سیبری ثبت گردید و دمای این بخش از جهان، 10 درجه از متوسط دمای معمول آن بیشتر بوده است.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ساینس آلرت، بررسی های اتحادیه اروپا نشان میدهد گرمایش زمین شرایط خطرناکی را در سیبری ایجاد کرده که بزرگترین منبع نگهداری لایه های منجمد شده دائمی در اعماق زمین است.
دانشمندان بارها آگهی داده اند که ذوب شدن این لایه ها موجب آزاد شدن و فعالیت مجدد باکتری ها و ویروس های قدیمی ماقبل تاریخ می شود که برای بشر کاملاً ناشناخته هستند و این امر می تواند سبب ابتلای انسان ها به بیماری هایی جدید و مرگبار شود.
بر اساس تحقیقات اتحادیه اروپا، دمای سیبری در ماه می سال ۲۰۲۰ حدود ۰.۶۳ درجه سانتیگراد گرم تر از متوسط دمای این منطقه طی بازه زمانی می سال ۱۹۸۱ تا می سال ۲۰۱۰ بوده است. البته این مشکل محدود به سیبری نیست و تشدید گرمایش زمین در آلاسکا، اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی و بخش هایی از آفریقا و قطب جنوب نیز محسوس بوده است.
شدت گرمایش سیبری به خصوص در غرب این منطقه محسوس تر بوده و این شرایط غیرعادی از ماه ژانویه شروع شده و بطور مداوم ادامه یافته است. کانون افزایش ۱۰ درجه ای هوا در سیبری در نزدیکی رودخانه های Ob و Yenisei بوده که می تواند به ذوب شدن سریع تر یخ های قطبی و بالاتر آمدن جدی آب اقیانوس منجر شود.


منبع:

1399/03/20
21:01:31
5.0 / 5
1882
تگهای خبر: تحقیقات , جهان , دانشمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
پرتو بلاگ Parto Blog