پرتو بلاگ
طبق تحقیقی جدید؛

تكامل بدن انسان ادامه دارد

تكامل بدن انسان ادامه دارد

تحقیقی جدید نشان داده است تكامل بدن انسان همچنان ادامه دارد. تولد نوزادانی با یك رگ اضافی در بازو و نبود دندان عقل نشانه هایی از این امر است.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از دیلی میل، تحقیقی جدید نشان داده است انسان ها همچنان در حال تکامل هستند و سرعت آن طی ۲۵۰ سال قبل بی سابقه بوده است.
محققان دانشگاه فلیندرز و آدلاید در استرالیا کشف کرده اند از اواخر قرن نوزدهم تاکنون، ظهور یک رگ در بازوی نوزادان که به صورت معمول ۸ هفته بعد از تولد ناپدید می شود، شیوع یافته است.
اما طبق یافته های تحقیق، این رگ در بدن ۳۵ درصد افراد همچنان وجود دارد. این رگ اهمیت زیادی در گردش خون جنینی دارد که بعد از تولد از بین می رود و به جای آن شریان های رادیال و اولنار به وجود می آیند.
البته ظهور این رگ تنها نشانه تکامل ادامه دار انسان نیست و در بعضی موارد مشاهده شده افراد دندان عقل ندارند. به قول محققان این امر در نتیجه کوچک تر شدن صورت انسان ها است چونکه فضای کمتری برای تشکیل این دندان ها وجود دارد.
همچنین این تحقیق نشان داد موارد Spina bifida occulta افزایش یافته است. Spina bifida occulta زمانی به وجود می آید که ستون فقرات کودک در دوران حاملگی به صورت کامل تشکیل نشود. کودک با شکاف کمی در استخوان های ستون فقرات متولد می شود.
علاوه بر آن تعداد افراد بیشتری مفصل های اضافی در پاهایشان دارند که این امر در حقیقت اتصالات غیر طبیعی بین دو یا چند استخوان است. تعداد افرادی که با استخوان کوچکی به نام فابلا (در پشت زانو) متولد می شوند، هم افزایش یافته است. البته هیچ یک از این موارد به فرد صدمه ای نمی رساند.
در آغاز قرن جدید محققان معتقد بودند که تکامل انسان پیش از آغاز حکومت فرعون ها در مصر متوقف شده است اما پژوهش اخیر نشان داده است تغییرات ژنتیکی در ۵ هزار سال قبل ۱۰۰ بار سریع تر اتفاق افتاده است.


منبع:

1399/07/19
20:47:21
5.0 / 5
949
تگهای خبر: پژوهش , دانشگاه , فضا , محقق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
پرتو بلاگ Parto Blog