پرتو بلاگ

واكنش وزارت بهداشت به درخواست تعویق آزمون پذیرش دستیار تخصصی

واكنش وزارت بهداشت به درخواست تعویق آزمون پذیرش دستیار تخصصی

معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با صدور اطلاعیه ای نسبت به درخواست های گوناگون داوطلبان شركت در چهل و هشتمین دوره آزمون های پذیرش دستیار تخصصی در اسفند ماه 99 در خصوص تعویق این امتحان به سبب تغییر منابع آزمون واكنش نشان داد و هرگونه تغییر قابل توجه و بدون اطلاع قبلی در منابع این آزمون را تكذیب نمود.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، در متن این اطلاعیه آمده است: باتوجه به درخواست های گوناگون داوطلبان شرکت در چهل و هشتمین دوره آزمون های پذیرش دستیار تخصصی در اسفند ماه ۹۹ در خصوص تعویق این امتحان به سبب تغییر منابع به اطلاع می رساند هیچ تغییر قابل توجه و بدون اطلاع قبلی در منابع آزمون ها انجام نگرفته است.
بر طبق این گزارش همین طور تغییر منابع درس های جراحی عمومی، زنان و زایمان و ارتوپدی از سال قبل اعلام شده و عدم رعایت آن منجر به مشکل حقوقی می شد. پس با توجه به وضعیت تاخیر در اعلام منابع به سبب شرایط پاندمی کووید-۱۹، حجم برخی از منابع حتی المقدور کم شد. تغییر در منبع بیماری های قلب و عروق نیز باوجود نظر کارگروه های محترم بورد تخصصی قلب و عروق و بورد پزشکی عمومی و تغییر در منابع پنج درس مینور (پاتولوژی، فارماکولوژی، رادیولوژی، گوش-گلو و بینی و بیماریهای پوست) نیز به سبب شرایط پاندمی کووید-۱۹ جهت اجرا از سال بعد موکول شد.

همین طور معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شده است که از زمان اعلام رسمی اپیدمی کووید-۱۹ در کشور این معاونت با هدف کمترین لطمه به آموزش، آموزش دهندگان و فراگیران علوم پزشکی و حداقل عقب افتادگی در دوره های آموزشی با صدور بیش از ۲۵ بخشنامه با همکاری دانشگاهها مبادرت به هدایت پروسه آموزش در سطح کشور نموده است.



1399/07/24
11:22:27
5.0 / 5
879
تگهای خبر: پزشكی , دانشگاه , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog