پرتو بلاگ
رییس دانشگاه تهران:

دانشگاه های كشور در سال های اخیر یكی از موفق ترین و آرام ترین دوران را سپری كرده اند

دانشگاه های كشور در سال های اخیر یكی از موفق ترین و آرام ترین دوران را سپری كرده اند

به گزارش پرتوبلاگ اصفهان رئیس دانشگاه تهران اظهار داشت: دانشگاه های كشور به علت آرامش و برنامه ریزی های شده، یكی از آرام ترین و موفق ترین دوران خویش را سپری كرده اند.



محمود نیلی احمدآبادی امروز (پنج شنبه-۱۵ آبان ماه) در بیست و نهمین اجلاس روسای دانشگاه های بزرگ کشور که به میزبانی دانشگاه اصفهان و با حضور روسای ۱۳ دانشگاه بزرگ کشور به صورت مجازی و حضوری برگزار شد، اظهار نمود: دستورجلسه این اجلاس در سطح کلان تعریف شده و توجه به ارتباط دانشگاه با جامعه اصلی ترین موضوعی است که در نشست امروز به آن می پردازیم.

وی با اشاره به اینکه اصفهان در حوزه علم و دانش در طول تاریخ یکی از مهمترین مراکز بوده و هست، خاطرنشان کرد: پیشرفت های دانشگاه های کشور و به تبع آن دانشگاه های اصفهان در ۷ الی ۸ سال گذشته، گواه این است که یکی از آرام ترین و موفق ترین دوره ها را سپری کرده اند.

رییس دانشگاه تهران افزود: در جلسه امروز موضوعات مورد بحث و پیشنهادهای روساهای دانشگاه های بزرگ مورد برسی قرار خواهد گرفت که در راس آن توجه بیشتر به جامعه محور بودن و مسئولیت های دانشگاه ها در قبال جامعه قرار دارد.

نیلی اظهار داشت: در سال های اخیر نگاه دانشگاه به سمت جامعه محور بودن در حرکت است و در عین حال که در توسعه علم کمی و کاستی رخ نداده تلاش بر این است که جامعه محور بودن دانشگاه ها را هم نهادینه سازیم.

وی تصریح کرد: در این خصوص هر چه جامعه و مسؤلان بیشتر استقبال کنند، دانشگاه هم موفق تر است و نتیجه این موفقیت به سود مردم خواهد بود.

رییس دانشگاه تهران با تاکید براینکه توسعه پایدار با رابطه بیشتر جامعه و دانشگاه هم محقق می شود، ابراز امیدواری کرد که مسؤلان کشور در عرضه رهنمودها به دانشگاه همراه شوند تا دانشگاه ها در رسیدن به این اهداف موفق باشند.

حرکت کلی دانشگاه به سمت تربیت دانشجویی کریم النفس باشد

همچنین حجت الاسلام میثم شریف - مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان در این اجلاس با تاکید براینکه انسان تا قبل از جان دادن باید کرامت انسانیتش حفظ شود، تصریح کرد: اگر بتوانیم حرکت کلی دانشگاه به سمت تربیت دانشجویی کریم النفس باشد وظیفه خویش را به خوبی انجام داده ایم و اگر خروجی دانشگاه دانشجوی عدالت خواه، با ادب، راستگو و با شرف باشد خیلی از مشکلات داخل دانشگاه و حتی جامعه رفع خواهد شد و اگر اینگونه باشد دانشگاه انسان ساز است.

به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، بیست و نهمین اجلاس ۱۳ دانشگاه بزرگ کشور با حضور عباس رضایی- استاندار اصفهان، غلامحسین رحیمی- معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری، محمود نیلی- رئیس دانشگاه تهران، سید مهدی ابطحی رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان و هوشنگ طالبی رئیس دانشگاه اصفهان به صورت حضوری و دیگر روسای ۱۳ دانشگاه بزرگ به صورت مجازی به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار گردید.





منبع:

1399/08/16
11:58:53
5.0 / 5
854
تگهای خبر: پژوهش , تحقیقات , دانشگاه , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog