پرتو بلاگ

دولت نیوزلند بودجه تحقیقاتی ویژه پساكرونا تصویب كرد

دولت نیوزلند بودجه تحقیقاتی ویژه پساكرونا تصویب كرد

دولت نیوزلند بمنظور ایجاد رونق اقتصادی مجدد در این كشور و كمك به پیشبرد طرح های توسعه ای فناورانه از اختصاص بودجه تحقیقاتی 401 میلیون دلاری آگاهی داده است.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از زد دی نت، نیوزلند که مدتی است توانسته آمار ابتلای مردم به ویروس کرونا را به صفر برساند می خواهد برای بازگرداندن اقتصاد این کشور به حالت عادی، بودجه ای معادل ۴۰۱ میلیون دلار نیوزلند را به تحقیق و توسعه اختصاص دهد تا سرمایه گذاران و استارت اپ ها از این طریق بتوانند چاره هایی برای ایجاد رونق اقتصادی مجدد در این کشور بیابند.
به گفته مگان وودز وزیر تحقیقات، علوم و نوآوری نیوزلند بودجه مورد اشاره بوسیله منابع پیش بینی شده در بودجه سال ۲۰۲۰ نیوزلند و نیز بودجه اختصاص یافته به صندوق واکنش به کرونای دولت تامین می شود.
وی در این مورد گفته است: شیوع ویروس کرونا بحران اقتصادی جهانی را باعث شده و بااینکه نیوزلند در مقایسه با دیگر کشورها در شرایط بهتری است، اما باید گزینه های هوشمندانه ای در این کشور هم انتخاب گردد تا بهبود شرایط ممکن شود. او ابراز امیدواری کرده که اختصاص این بودجه منجر به ایجاد مشاغل جدید در نیوزلند شود.
از این رقم ۱۵۰ میلیون دلار نیوزلند به اعطای وام های کوتاه مدت برای اجرای طرح های تحقیق و توسعه اختصاص می یابد. همین طور ۱۹۶ میلیون دلار نیوزلند هم تنها در مؤسسه های تحقیقاتی علمی بخش خصوصی سرمایه گذاری خواهد شد. مبلغ باقی مانده هم بر روی طرح های خلاقانه و علمی خاص مدنظر دولت نیوزلند سرمایه گذاری خواهد شد.

1399/03/29
22:11:58
5.0 / 5
1920
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
پرتو بلاگ Parto Blog