پرتو بلاگ
معاون رئیس جمهور:

صندوق پژوهش لرستان افزایش سرمایه دهد

صندوق پژوهش لرستان افزایش سرمایه دهد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اعلان اینکه باید هر چه سریع تر سرمایه صندوق پژوهش و فناوری لرستان افزایش سرمایه بدهد، بر ضرورت ایجاد کارخانه نوآوری در این استان تاکید نمود.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از مهر، سورنا ستاری امروز سه شنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان با اعلان اینکه لرستان در حوزه های مختلف پتانسیل های بالایی دارد، گفت: حرکات خوبی در سالیان اخیر در حوزه شرکت های دانش بنیان انجام شده اما واقعاً ظرفیت استان خیلی بالاتر از این مسائل است.
ضرورت ایجاد «سرای نوآوری» در دانشگاه آزاد
وی با تاکید بر اینکه یک دیدگاه و فرهنگ جدید در حال حاکم شدن است که کمک می نماید خیلی از منابع بخش خصوصی و یا دانشگاه ها در این عرصه به کار گرفته شود، اضافه کرد: دانشگاه ها به دنبال این هستند که مراکز نوآوری ایجاد کنند، اساتید را کمک کنند که شرکت دانش بنیان ایجاد شود، این روش در دانشگاه ها امتحان خودرا پس داده و در دانشگاه های لرستان نیز پیاده سازی شود.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه با اعلان اینکه عملاً دانشگاه های لرستان، دانشگاه های جوانی حساب می شوند، اظهار داشت: حسن این کار، این بوده که اکوسیستم جوانی وجود دارد و می توان آنرا نسبت به دانشگاه های قدیمی تغییر داد.
ستاری، اشاره کرد: این امر وظیفه ما را هم سنگین می کند که این حمایت ها را داشته باشیم، حوزه هایی که لرستان در آنها مزیت نسبی دارد را به صورت جدی باید پیگیری نماییم، دانشگاه ها ورود پیدا کرده اند که مشکلات جدی در استانها را حل کنند.
وی با اشاره به اینکه در این راستا حمایت های لازم را از دانشگاه ها خواهیم داشت و ایجاد و تقویت «سرای نوآوری» در دانشگاه های آزاد در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: دانشگاه آزاد به این نگرش باید برسد که با پول شهریه نمی تواند دانشگاه را اداره کند، نیاز دارد که منابع دیگری را داشته باشد و «سرای نوآوری» در این رابطه مورد توجه قرار گرفته است.
«کارخانه نوآوری» در لرستان ایجاد شود
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر اینکه زیرساخت های لرستان در حوزه دانش بنیان واقعاً مسئله دارند و در پارک علم و فناوری استان خیلی جوان است و باید به آن کمک گردد، افزود: در این راستا واگذاری زمین های پارک و علم و فناوری به شرکتها باید تسریع پیدا کند.
ستاری با اعلان اینکه از محل واگذاری زمین ها می توان خیلی از زیرساخت ها را تامین اعتبار کرد، افزود: ما هم دراین زمینه حمایت می نماییم.
وی در ادامه سخنان خود، بیان داشت: بحث «کارخانه نوآوری» یکی از تأکیدات جدی رئیس جمهور است و در استانها باید ایجاد شود.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه «کارخانه نوآوری» را بخش خصوصی ایجاد می کند، در استان به خاطر محرومیت هایی که وجود داشته بخش خصوصی قوی ندارد، ما در این رابطه کمک می نماییم و خواهش من این است که از همین امروز ایجاد این «کارخانه نوآوری» در دستور کار قرار بگیرد.
ستاری با تاکید بر اینکه در این رابطه نیز حمایت های مالی را خواهیم داشت، افزود: این امر در استان شروع و تا اردیبهشت و خرداد ماه تمام شود، در این رابطه پیمانکار و مشاور سریع انتخاب گردد.
وی با اعلان اینکه بخش خصوصی باید پای کار آورده شود چونکه سرمایه گذاری در این رابطه یک مکانیزم «برد برد» است، افزود: همین طور صندوق نوآوری در لرستان اخیرا به وجود آمده و احتمالاً مبلغ قابل توجهی و تا ۹ برابر سرمایه آن می تواند از صندوق نوآوری خط اعتباری بگیرد.
سرمایه صندوق پژوهش لرستان افزایش پیدا کند
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، اشاره کرد: صندوق های پژوهش و فناوری یکی از جاهای پرسود برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است، اگر در این رابطه درست اطلاع رسانی شود بسیار از شرکت های داخل استان به طور قطع آمادگی دارند که در افزایش سرمایه صندوق سرمایه گذاری کنند و سهام بخرند.
ستاری با اشاره به اینکه صندوق نوآوری به آسانی می تواند صندوق استان را حمایت کند، افزود: در داخل استان هم باید حمایت داشته باشند و در این راستا سریع باید افزایش سرمایه صندوق استان در دستور کار قرار بگیرد و زمینه مشارکت بخش خصوصی در آن برقرار شود.
وی، اشاره کرد: ما هم خیلی زود پیگیری می نماییم که خط اعتباری آن تخصیص پیدا کند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به پشتیبانی از پروژه های دانشگاه های استان، اظهار داشت: همین طور مراکز نوآوری مورد حمایت قرار می گیرد و انتظار این بوده که رئیس دانشگاه نیز از محل بودجه نوآوری در این رابطه کمک نماید.
ستاری با اعلان اینکه ۱۳۰ خدمت به شرکت های دانش بنیان ارائه می شود و از خطوط اعتباری صندوق در این رابطه کمک خواهیم کرد، افزود: برنامه ریزی صورت گیرد که پروژه های تحقیقاتی و…تا اختتام دولت به پایان برسند.

1399/10/03
21:51:52
5.0 / 5
546
تگهای خبر: اقتصاد , پروژه , پژوهش , تحقیقات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
پرتو بلاگ Parto Blog