پرتو بلاگ
معاونت علمی اعلام كرد؛

بازگشت بیشتر از ۲ هزار متخصص و كارآفرین به كشور

بازگشت بیشتر از ۲ هزار متخصص و كارآفرین به كشور

به گزارش پرتوبلاگ ۲ هزار و ۱۵۷ نفر از کارآفرینان و متخصصان ایرانی که در دیگر کشورها حضور داشتند با برنامه مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری به کشور بازگشتند.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از معاونت علمی و فناوری، برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور (Connect.isti.ir) با هدف استفاده از ظرفیت علمی و تخصصی محققان و متخصصان ایرانی و برقرار ارتباط با مراکز علمی، فناوری و صنعتی منتخب کشور در حال اجراست. این کار تابحال به بازگشت ۲ هزار و ۱۵۷ نفر از نخبگان ایرانی به کشور منجر گردیده است.
مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اجرای این برنامه در تلاش است تا در چارچوب پشتیبانی از انجام پروژه های تحقیقاتی و فناورانه ای همچون پسادکتری، فرصت مطالعاتی، استاد مدعو و معین، راه اندازی کسب وکارهای فناورانه، اشتغال در شرکتهای فناور و برگزاری سخنرانی و کارگاه های تخصصی به ارتباط مؤثر متخصصان ایرانی خارج از کشور با مراکز علمی و فناوری برگزیده کشور کمک نماید.
«ارتقای سطح علمی و حرفه ای پایگاه تخصصی همکار»، «فراهم کردن شرایط مناسب برای توسعه فناوری های نوظهور و پیشرفته در کشور»، «فراهم کردن شرایط انتقال مهارت ها، روش ها و قابلیت های خدماتی نوین توسط متخصصان ایرانی خارج از کشور به داخل» و «کمک به تأسیس شرکتهای فناور در حوزه های فناوری پیشرفته» همچون مهم ترین اهداف اجرایی کردن این برنامه توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

1399/11/04
22:39:31
0.0 / 5
519
تگهای خبر: پروژه , تحقیقات , خدمات , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
پرتو بلاگ Parto Blog