پرتو بلاگ

نحوه تعیین حدنصاب آزمون پیش كارورزی مشخص شد

نحوه تعیین حدنصاب آزمون پیش كارورزی مشخص شد

به گزارش پرتوبلاگ رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت نحوه احتساب نمره داوطلبان شصت و هفتمین دوره آزمون پیش کارورزی را شرح داد.


دکتر سعید هاشمی در گفتگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اظهار نمود: شصت و هفتمین دوره آزمون پیش کارورزی در روز پنج شنبه ۱۴ اسفند ماه ۹۹ در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با تعداد ۴۰۸۰ نفر داوطلب (بدون احتساب داوطلبان تحصیل کرده در خارج از کشور) برگزار گردید.
ایشان در ادامه خاطرنشان کرد: نمره حد نصاب قبولی آزمون مطابق مصوبه شورایعالی برنامه ریزی (۷۰ درصد میانگین مجموع ۵ درصد اول کلیه دانشگاه ها) نمره ۱۰۵ محاسبه شد و با عنایت به شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا و با هدف همراهی با دانشجویان در شرایط اخیر آموزشی، وضعیت قبولی داوطلبان، در کمیته ای علمی مورد بررسی قرار گرفت و با حداکثر ارفاق نمره حد نصاب قبولی ۱۵ نمره کاهش و حد نصاب قبولی آزمون نمره ۹۰ تعیین شد (نمره کل آزمون ۲۰۰).
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی اضافه کرد: بر مبنای حدنصاب تعیین شده بالغ بر ۸۶ درصد داوطلبان فوق حد نصاب لازم را کسب کردند و تنها حدود ۱۴ درصد داوطلبان در کل کشور ملزم به شرکت در نوبت بعدی آزمون شدند.
هاشمی اظهار داشت: به منظور تسهیل شرایط ادامه تحصیل دانشجویان و ایجاد فرصت مجدد برای دانشجویان برای تقویت بنیه علمی خود، یک نوبت آزمون میان دوره در روز جمعه مورخ ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۰ پیشبینی شده است که دانشجویانی که موفق به کسب حدنصاب قبولی آزمون در اسفند ماه ۹۹ نشده اند، می توانند در آزمون مذکور شرکت نمایند که امیدواریم با استفاده از این فرصت، موفق به کسب حدنصاب قبولی در آزمون شوند.



1400/01/08
12:11:22
5.0 / 5
526
تگهای خبر: پزشكی , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
پرتو بلاگ Parto Blog