پرتو بلاگ
رئیس دانشگاه هویزه عنوان كرد

ضرورت بازنگری در شیوه نامه جذب دانشجویان مقطع دكتری

ضرورت بازنگری در شیوه نامه جذب دانشجویان مقطع دكتری

به گزارش پرتوبلاگ خوزستان رئیس دانشگاه صنعتی شهدای هویزه ضمن اشاره به لزوم بازنگری در شیوه پذیرش دانشجویان دکتری، اظهار داشت: پیشنهاد اصلی در جذب دانشجو، محول کردن جذب دانشجویان دکترا از سازمان سنجش به دانشگاه ها است.


ابراهیم فرشیدی در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: پذیرش دانشجو در مقطع دکترا احتیاج به بازنگری دارد و در ابتدا باید مشخص شود که چه تعداد از دانشجویان مقطع phd برای جامعه مفید هستند.
وی ادامه داد: باید مشخص شود که چه تعداد از دانشجویان پذیرفته شده در مقطع دکترا مفید هستند و چه تعداد تنها برای پر کردن ظرفیت دانشگاه ها پذیرفته می شوند.
رئیس دانشگاه صنعتی شهدای هویزه ضمن اشاره به اینکه باید در شیوه نامه جذب دانشجویان مقطع دکترا در کشور بازنگری شود، خاطرنشان کرد: پذیرش دانشجویان phd در ایران هم باید مانند پذیرش دانشجویان در کشورهای دیگر باشد؛ در واقع روال پذیرش دانشجوی دکترا در کشورهای اروپایی درست تر است. در کشورهای اروپایی دانشجوی مقطع phd برای پنج سال به منظور انجام پژوهش جذب و توسط دانشگاه انتخاب می شود.
فرشیدی با اشاره به اینکه نمی توان دانشجویان را به دانشگاه ها تحمیل کرد، اضافه کرد: دانشجویان phd مانند دانشجویان دوره کارشناسی که دروس کلی را می گذرانند، نیستند ازاین رو نمی توان آنها را به دانشگاه ها تحمیل کرد.
وی ضمن اشاره به افت سطح علمی دانشجو، بیان نمود: حالا سطح کیفی دانشجویان در کشور کاهش پیدا کرده است، ازاین رو امکان دارد دانشجویانی تنها برای مدرک گرفتن تحصیل کنند. در این صورت نه دانشجو نه دانشگاه و نه اساتید، نفع و بهره ای نخواهند برد.
عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در انتها اظهار داشت: پیشنهاد اصلی در جذب دانشجو، محول کردن جذب دانشجویان دکترا از سازمان سنجش به دانشگاه ها است.




منبع:

1400/01/11
11:49:57
5.0 / 5
651
تگهای خبر: پژوهش , دانشگاه , سازمان , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog