پرتو بلاگ
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاكید كرد

اهداف مهم نظام رتبه بندی مراكز آموزش عالی تغییر كند

اهداف مهم نظام رتبه بندی مراكز آموزش عالی تغییر كند

به گزارش پرتوبلاگ دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه نظام رتبه بندی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی باید به سمت اهداف علمی حرکت نماید اظهار داشت: نباید فکر نماییم عرصه های علم و فناوری فقط برای ما پیشرفت می آورند در واقع در این عرصه این عرصه نیرنگ هم پیدا کرده که باید مراقب آن هم باشیم.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر سعیدرضا عاملی در نشست هم اندیشی مسؤلان آموزش عالی و تعدادی از اساتید کشور که به میزبانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار شد، با اشاره به اینکه ما در راه رشد علمی ای که داریم حرکت می نماییم هدف علم را نباید هیچگاه فراموش نماییم، گاهی اوقات در رقابت های بین المللی یادمان می رود کجا می خواهیم برویم، در واقع هدف علم، پیشرفت، تسهیل امر زندگی، رفع مشکلات و مسائل و تأمین سلامت اجتماعی و با یک نگاه الهی تأمین اهداف الهی و قرآنی است. هدف علم را باید همواره در مقابل چشم خود داشته باشیم و به آن دقت کنیم.
وی ضمن اشاره به رشد علمی کشور در عرصه های بین المللی، اظهار داشت: ما در بحث رشد علمی رتبه چهارم جهان را پیدا کردیم و در سال ۲۰۲۰ رتبه های بالایی را در حوزه های مختلف علمی کسب کردیم. اینها یک ظرفیت دانشی است در کشور ایجاد می شود و در حوزه های اساسی نتایج مثبتی خواهد داشت.
عاملی تصریح کرد: باید نظام تشویق و رتبه بندی در مراکز آموزش عالی و مراکز پژوهشی و ترفیع و ارتقاء اساتید را به سمت اهداف علم ببریم و به رابطه صنعت و حوزه نوآوری برای حل مسائل کشور در روستاها و مناطق مرزی و مناطق حاشیه نشین و مناطق مختلف دیگر بعنوان یک محور توجه گردد.
دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه باید به اولویت های علم و فناوری دقت کنیم، اظهار داشت: ما باید به بحث هوش مصنوعی دقت کنیم، امروز ما با تولید اخبار جعلی عمیقی مواجه هستیم، این حوزه هوش مصنوعی است که می آید جای ما آدم مشابه درست می کند و در این عرصه خطرات خیلی بزرگ است.
عاملی خاطرنشان کرد: نباید فکر نماییم عرصه های علم و فناوری فقط برای ما پیشرفت می آورند. علم و فناوری عرصه های نیرنگ هم پیدا کرده که باید مراقب آن هم باشیم.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها، وی اظهار داشت: قابلیت های زیادی در حوزه های آموزش و پژوهش و رشد و پیشرفت در فضای مجازی پیدا شده که باید از آنها بهره برد و تشخیص بدهیم که حوزه هایی که حوزه های دیگر را در حوزه علم و فناوری فعال می کند چیست و به آن سمت حرکت نماییم.




منبع:

1400/02/21
13:51:48
5.0 / 5
528
تگهای خبر: پژوهش , جهان , دانشگاه , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog