پرتو بلاگ
معاون آموزشی دانشگاه خبر داد

تشكیل ۱۰۵ نشست مهارتی برای دانشجویان علامه طباطبایی

تشكیل ۱۰۵ نشست مهارتی برای دانشجویان علامه طباطبایی

به گزارش پرتوبلاگ معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی از تشکیل ۱۴۹ اتاق مجازی برگزاری نشست ها و کارگاه ها در این دانشگاه اطلاع داد و اظهار داشت: تا کنون حدود ۱۰۵ کارگاه و نشست مهارتی برای دانشجویان، ۱۶ کارگاه ویژه کارکنان و ۲۸ نشست علمی هم ویژه اعضای هیئت علمی در چارچوب ۱۴۹ اتاق مجازی در نظر گرفته ایم.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر شجاع احمدوند با اشاره به جزئیات برگزاری مراسم گرامی داشت هفته آموزش اظهار داشت: این برنامه ۲۵ تا ۲۹ اردیبهشت به دو صورت مجازی و حضوری با شعار «آموزش مداوم برای علوم انسانی» برگزار می گردد و در روز پایانی هم مراسم گرامیداشت روز معلم به منظور تقدیر از زحمات استادان فرهیخته برگزار می شود.
وی افزود: آموزش در تمام دوران زندگی انسان ها به صورت مداوم حضور دارد. حتی در دانشگاه های نسل چهارم، محور اصلی بر پایه‌ی آموزش بنا نهاده شده کما این که در یک «دانشگاه کارآفرین» هم ملاک بر آموزش بوده و هست.
دکتر احمدوند با اعلان اینکه آموزش یک حوزه سراسری و کلی است، اشاره کرد: امروزه از نسل سوم سِنی دانشگاه ها یاد می کنند. این نسل برای میان سال ها است؛ چون که این دست از افراد هم احتیاج به آموزش های خاص خود دارند. در همین راستا با دانشگاه علوم پزشکی ایران هم تفاهمنامه ای منعقد کرده ایم که یکی از محورهای آن در امتداد دانشگاه نسل سوم سِنی است.
معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه اظهار نمود: آموزش موتور تحولات دانشگاه است. به همین خاطر شعار سال جاری این هفته را آموزش مداوم برای علوم انسانی انتخاب نموده ایم. همینطور در این هفته می خواهیم گوشه ای از فعالیت ها و دستاوردهای معاونت آموزشی را از راه مختلف معرفی نماییم.
وی با اشاره به جزئیات برگزاری این مراسم در دانشگاه خاطرنشان کرد: شش محور اصلی برای ارائه‌ی برنامه های دانشکده های مختلف تعیین کرده ایم تا در این شش محور، دانشکده ها برنامه ها و فعالیتهای خویش را پیش ببرند. همینطور این محورها امکان قیاس میزان فعالیت ها و برنامه های دانشکده ها در هفته آموزش را برای ما فراهم می آورد و می توانیم عملکرد آنها را بسنجیم.
این استاد دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه بیان نمود: مراسم تقدیر از کارکنان بخش های مختلف معاونت آموزشی از دیگر برنامه های این هفته است. بخش آموزش دانشگاه در روزهای انتخاب واحد، برگزاری امتحان ها، ثبت نام ها و بررسی پرونده ها در دیگر ایام سال و... همواره درگیر و تحت فشار بوده است. در یکسال گذشته هم با شیوع بیماری کرونا این فشارها چند برابر شده است. بنا بر این از کارکنان نمونه‌ی این واحدها هم تقدیر خواهد شد.
دکتر احمدوند محور دیگر برنامه های هفته‌ی آموزش را برگزاری دوره دانش افزایی برای اعضای هیئت علمی و کارگاه های مهارتی برای کارکنان و دانشجویان عنوان نمود و اظهار داشت: در نظر داریم دوره های دانش افزایی برای استادان و همینطور کارگاه هایی که مورد نیاز دانشجویان و کارکنان است، برگزار نماییم. در یک سال قبل اندازه تمام سالهای قبل کارگاه و دوره‌ی کاربردی برگزار کرده ایم.
معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی نشست مدیران گروه آموزشی با دانشجویان مقاطع مختلف را محور دیگر برنامه های هفته‌ی آموزش دانست و اظهار نمود: از گروه های آموزشی درخواست کرده ایم که در رابطه با رشته‌ی خود پیشنهاد ویژه ای داشته باشند. بعنوان مثال یک گروه آموزشی در نظر دارد کارگاهی با عنوان «دانشگاه نیازمحور» برگزار کند. چون که در برخی از رشته ها به اشباع رسیده ایم و این امر باید به اطلاع متقاضیان و دانشجویان آن رشته ها رسانده شود.
ایشان سپس بیان کرد که مسابقاتی در چارچوب بیان خاطرات دانشجویی و یا استادی در روزهای کرونا و کلاس های مجازی هم برگزار خواهیم کرد تا دانشجویان و استادان درصورتیکه خاطره ای دراین زمینه دارند برای ما ارسال نمایند و به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهیم کرد.
این عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با ارائه‌ی آماری از کارگاه ها و نشست های برگزار شده، خاطرنشان کرد: تابحال حدود ۱۰۵ کارگاه و نشست مهارتی برای دانشجویان، ۱۶ کارگاه ویژه کارکنان و ۲۸ نشست علمی هم ویژه اعضای هیئت علمی در چارچوب ۱۴۹ اتاق مجازی در نظر گرفته ایم که البته این آمار بیشتر هم خواهد شد.
دکتر احمدوند در انتها به چهار مراسم مهمی که در هفته آموزش برگزار می شود، اشاره نمود و تصریح کرد: در مراسم اول، معاون و مدیران معاونت آموزشی با مدیران گروه ها گفتگو خواهند کرد و سیاست های آموزشی سال تحصیلی آینده در این جلسه تبیین می شود. مراسم دوم هم نشست با کارکنان حوزه‌ی معاونت آموزشی است که به آن اشاره شد. مراسم سوم هم اختتامیه‌ی هفته آموزش و معرفی مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه است که طی آن از کارکنانی که در زمینه‌ی آموزش مجازی همکاری مستمری داشته اند تقدیر می شود. در نهایت در نشست چهارم، مراسم بزرگداشت «مقام استاد» برگزار می گردد که طی آن سخنرانی رئیس دانشگاه، ارائه‌ی گزارش از جانب معاون آموزشی، تقدیر از استادان برگزیده‌ی دانشکده ها و استادان برگزیده کشوری و یادبودی از اعضای هیئت علمی بازنشسته و درگذشته خواهیم داشت.




منبع:

1400/02/23
12:54:46
5.0 / 5
684
تگهای خبر: الكترونیك , پزشكی , دانشگاه , دستاورد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
پرتو بلاگ Parto Blog