پرتو بلاگ
در سیزدهمین شورای مدیریت دانش بنیان دانشگاه آزاد تصویب شد

نحوه فارغ التحصیلی دانشجویان دكتری با ارائه محصول دانش بنیان

نحوه فارغ التحصیلی دانشجویان دكتری با ارائه محصول دانش بنیان

در سیزدهمین شورای مدیریت دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل اجرائی و تایید محصولات دانش بنیان و تجاری سازی شده توسط معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد جهت دفاع از پایان نامه دکتری دانشگاه آزاد مورد بررسی و تصویب در جلسه قرار گرفت و بعد از ارزیابی های کارشناسی شده و دقیق بر روی آن، دستورالعمل نهایی به زودی ابلاغ خواهد گردید.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر وحید ضرغامی، قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری با اعلان اینکه در سال جدید خبرهای خوشی برای دانشجویان دانشگاه آزاد فرا می رسد، درباره مصوبه سیزدهمین شورای مدیریت دانش بنیان دانشگاه اظهار داشت: این دستورالعمل باتوجه به اقدامات صورت گرفته در معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری در امتداد اجرائی سازی ماده ۳ بخشنامه دفاع دکتری و ایجاد دانشگاه کارآفرین، بوسیله شناسایی رساله های فناورانه و فعال سازی ظرفیت های دانشگاه آزاد و تبدیل شدن به دانشگاه حل مساله و دانشگاه کارآفرین تهیه شده است. دانشجویان مقطع دکتری می توانند با ارائه محصول یا شرکت دانش بنیان حاصل از رساله خود بجای مقاله، فارغ التحصیل شوند.

مدیرکل سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری عنوان کرد: امسال از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال "تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" نامگذاری شده و تلاش داریم تا علاوه بر پشتیبانی از اساتید، نخبگان، اعضای هیات علمی، بستر مناسبی را برای دانشجویان دانشگاه آزاد در راه آزادسازی ظرفیت های فناورانه و نوآورانه فراهم آوریم و در همین خصوص دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان یک دانشگاه نسل سوم در تلاش است تا بوسیله تبدیل کردن استعدادهای بالقوه دانشجویان فناور به بالفعل ارتباط آنان را با بازار و صنعت با بهره گیری از بسترهای موجود فراهم آورد. دانشگاه آزاد ریل گذاری اصلی برای ارتقای علم و دانش به کسب وکار و کارآفرینی را در سالهای اخیر انجام داده و هم اکنون سیاستگذاری ها برای تسهیل بهره گیری از امکانات و ظرفیت های دانشگاه از طرف اعضای هیات علمی، دانشجویان و فناوران با سرعت در حال انجام می باشد و بخش عمده ای از آن نیز عملیاتی شده است.

دکتر ضرغامی در ادامه اشاره کرد: تقویت و افزایش انگیزه دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه آزاد برای مشارکت در طرح های فناورانه و ارج نهادن به مقام کارآفرینی و تکریم کارهای دانشجویان و دانش آموختگان از دیگر اهدافی است که در این دستورالعمل دنبال می شود. این دستورالعمل به دنبال این است که زمینه افزایش ایجاد اشتغال برای سایر دانشجویان و دانش آموختگان را فراهم آورد و به تقویت اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان کمک نماید. در همین خصوص دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان یک دانشگاه نسل سوم در تلاش است تا بوسیله تبدیل کردن استعدادهای بالقوه دانشجویان فناور به بالفعل ارتباط آنان را بصورت نظام مند با بازار و صنعت متصل کند و دانشجویی که دانشگاه آزاد را برای ادامه تحصیل انتخاب می کند، مطمئن باشد در آینده می تواند با بسترهای فراهم آمده، به یک کارآفرین تبدیل گشته و در قالب شرکت به کسب وکار بپردازد.

به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری در آخر اظهار داشت: به زودی شاهد گشایش های بسیار خوبی در زمینه فناوری و نوآوری در دانشگاه آزاد خواهیم بود. دستورالعمل ها و بخشنامه های خوبی در معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری مورد بررسی و تصویب قرار گرفته اند که دانشجویان و اعضای هیات علمی همچون نیروهایی هستند که می توانند از آنها بهره مند شوند و علم و دانش خودرا به ثروت تبدیل کنند. بخشنامه پشتیبانی از کارهای فناورانه اعضای هیات علمی که در سال قبل تصویب و ابلاغ گردید، با استقبال گسترده روبه رو شده و انگیزه های اساتید را برای تولید محصولات دانش بنیان، تاسیس شرکت های فناورانه و فعالیت در سرای نوآوری و مراکز رشد و مراکز تحقیقاتی صدچندان کرده است. ما در بخش های مختلف همچون مالی و اقتصادی نیز در تلاش هستیم تا تسهیلات ویژه ای در اختیار فناوران قرار گیرد و امور حقوقی و مالی در سراهای نوآوری، مراکز رشد و تحقیقاتی و... برای فعالیت تسهیل سازی شود.



1400/02/28
21:34:44
5.0 / 5
597
تگهای خبر: اقتصاد , تحقیقات , دانشگاه , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog