پرتو بلاگ

مرغ ها و اردك ها عامل پاندمی جدید در آمریكا خواهند بود

مرغ ها و اردك ها عامل پاندمی جدید در آمریكا خواهند بود

پرتوبلاگ: مرکز کنترل و پیش گیری از بیماریها در آمریکا تحقیقات جدیدی را منتشر نموده و هشدار داده مرغ ها احتمالاً عامل شیوع گسترده بیماری سالمونلا در ده ها ایالت این کشور خواهند بود.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از اسلش گیر، خیلی از آمریکایی ها عادت دارند که در حیاط خانه های خود مرغ نگهداری کنند. بر بر اساس گزارش مرکز مذکور، ۱۶۳ مورد ابتلاء به سالمونلا در ایام اخیر به همین علت گزارش شده که این امر نگران کننده است.
مرکز کنترل و پیش گیری از بیماریها در آمریکا اعلام نموده که پاندمی سالمونلا در آمریکا از ۲۰ می شروع شده و در ۴۳ ایالت شناسایی شده است. از میان ۱۶۳ نفری که به این بیماری مبتلا شده اند ۳۴ نفر وضعیت وخیمی داشته و در بیمارستان بستری شده اند. اما هنوز موارد مرگی بدین علت گزارش نشده است.
این مرکز تصریح کرده احتمالاً عدد واقعی مبتلایان به این بیماری بسیار بالاتر از موارد شناسایی شده، برای اینکه خیلی از افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند بهبود یافته و به پزشک مراجعه نمی کنند. در آمریکا یک سوم افرادی که به سالمونلا مبتلا می شوند زیر ۵ سال سن دارند.
بیماری مورد اشاره علاوه بر مرغ از اردک یا پرنده های مشابه هم به انسان ها منتقل می شود. پرندگان سالم می توانند ویروس سالمونلا را حمل کرده و در محیط وسیع تری منتشر کنند. افرادی که با پرندگان یا محل زندگی آنها در تماس هستند ممکنست بطور تصادفی عامل بیماری زا را دریافت کرده و بیمار شوند.


منبع:

1400/03/04
22:05:15
5.0 / 5
602
تگهای خبر: تحقیقات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
پرتو بلاگ Parto Blog