پرتو بلاگ
دبیر كنسرسیوم پنج دانشگاه برتر ایران مطرح كرد

جزییات چگونگی برگزاری رشته های همگرا

جزییات چگونگی برگزاری رشته های همگرا

پرتوبلاگ: دبیر کنسرسیوم پنج دانشگاه برتر ایران با ارائه جزییات چگونگی برگزاری رشته های همگرا، از ایجاد رشته های مشترکی چون مهندسی داروسازی و اندام های مصنوعی آگاهی داد.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر محمد حسین نکوفر، مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر کنسرسیوم پنج دانشگاه برتر ایران اظهار نمود: در نشست امروز (پنج شنبه، 6 خرداد)، با معاونین آموزشی و بین الملل اعضای کنسرسیوم پنج دانشگاه برتر ایران از قبیل دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران، جزییات چگونگی برگزاری رشته های همگرا بین این پنج دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بارش افکار صورت گرفت.
وی افزود: در جلسه بارش افکار، به این نتیجه رسیدیم و مصوب شد که هر دانشگاه رشته های پیشنهادی خودرا ارائه داد و رشته های بسیار مهمی همچون مهندسی داروسازی، اندام های مصنوعی، زیست مواد و علوم داده ها پیشنهاد شد که بصورت جالبی، نشان داده شد که هر پنج دانشگاه مشتاق اجرا این رشته ها هستند.
نکوفر با اشاره به گام بعدی این کنسرسیوم افزود: قدم بعدی ما این است که این رشته ها به دبیرخانه کنسرسیوم ارائه شود، برای هر رشته یک فراخوان گذاشته می شود و برای هر رشته، مستقلا جلسه تخصصی انجام می شود. همه اساتیدی که آمادگی دارند در این دپارتمان بین دانشگاهی عضو و وارد می شوند و میزان همکاری خودرا مطرح می کنند. یک دانشگاه نیز بعنوان دانشگاه هسته انتخاب می شود. وزارتخانه و نمایندگان وزارتخانه ها نیز کار ما را تسهیل می کنند تا اساتید ما فعالیت کنند.
مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد: قرار بر این شد که این اقدامات از پایین به بالا اتفاق بیفتد. یعنی همه با هم کار کنند، رشته ها را بسازند و بهبود بخشند. دانشگاه و دبیرخانه کنسرسیوم نیز این را وظیفه خود می داند که از این اساتید حمایت کند.
وی راجع به دیگر وظایف دبیرخانه کنسرسیوم افزود: دبیرخانه موظف شده که به دنبال اعتبارسنجی رشته ها باشد. زمانی هم که اعتبارسنجی رشته ها اتفاق افتاد، دانشجوی بین الملل و داخلی جذب خواهیم کرد. علاوه بر این ها نکته مهم این است که خیلی از این همکاری ها از پژوهش شروع می شود. اول پژوهش اتفاق می افتد و پس از آن که اساتید با هم پژوهش کردند، دانشجو می گیرند و بعد از آن، این پروسه تبدیل می شود به فعالیت آموزشی.
دبیر کنسرسیوم پنج دانشگاه برتر ایران در نهایت اضافه کرد: بعد از این ها، دانشگاه هسته 50 درصد رشته را تدریس می کند و به دانشگاه های دیگر پیشنهاد تدریس بخش های دیگر را می دهد و با همکاری همدیگر دانشجو را تربیت می کنند. البته کارهای اجرائی دانشجو با دانشگاه هسته است ولی این پتانسیل وجود دارد که دانشجو از همه جا علم آموزی کند تا با همکاری همدیگر تجربیات جدیدی را رقم بزنیم.




منبع:

1400/03/09
09:41:38
5.0 / 5
808
تگهای خبر: پزشكی , پژوهش , دانشگاه , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog