پرتو بلاگ
معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشكی تهران تاكید كرد

لزوم تمركززدایی در مدیریت بین المللی دانشگاهها

لزوم تمركززدایی در مدیریت بین المللی دانشگاهها

به گزارش پرتوبلاگ معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران بر لزوم تمرکززدایی مدیریت بین المللی دانشگاه ها تصریح کرد و اظهار داشت: اگر می خواهیم بحث مدیریت در میان المللی سازی با مدل پایین به بالا اجرایی شود،  استاد تصمیم بگیرد و ما در سطح بالاتر عملیاتی نماییم باید تمرکز زدایی داشته باشیم.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر رامین کردی در مراسم قدردانی از برگزارکنندگان دوره بهاره مجازی مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه ملی علوم پزشکی خارکیف اوکراین و شبکه جهانی یوسرن (TUMS-KhNMU-USERN) اظهار داشت: اجرای برنامه های این چنینی عرصه ای برای تعامل و همکاری دانشکده های مختلف خواهد بود ضمن این که می تواند فرهنگ کار تیمی، تمرکززدایی و کارهای بین المللی را در سطح دانشگاه ترویج کند.
وی افزود: به طور قطع مسیر ارتقاء دانشگاه از شناخت چالش ها و موانعی که با برگزاری برنامه ها و رویدادهای مشترک آشکار می شود و تلاش جمعی برای حل این مسائل می گذرد که البته انجام هرگونه کار تیمی نیازمند تمرین و تکرار است.
کردی اظهار داشت: شواهد حاکی از عدم آگاهی اغلب ما نسبت به فرهنگ کار تیمی است که می توان در سایه اجرای مشترک برنامه ها این نقطه ضعف را برطرف کرد. معاونت بین الملل دانشگاه نیز با برگزاری دو دوره جشنواره بین الملل بصورت مشترک با دانشگاه تهران و مشارکت در کنسرسیوم همکاری پنج دانشگاه برتر ایرانی، تجارب موفقی در این راه کسب کرده است.
معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران بر اهمیت تمرکززدایی در دانشگاه ها اصرار کرد و بیان کرد: اگر می خواهیم بحث مدیریت در میان المللی سازی با مدل پایین به بالا (Bottom up) اجرائی شود، استاد تصمیم بگیرد و ما در سطح بالاتر عملیاتی نماییم، باید تمرین و تمرکز زدایی داشته باشیم.
وی همین طور بر لزوم تغییر فرهنگ در سیستم های مدیریتی تاکید کرد و اضافه کرد: همگی ما باید تلاش نماییم که سهم زنان در مدیریت کشور افزایش یابد چنانکه در کارهای دانشجویی وضعیت بسیار بهتر است باید در سطح کشور نیز امکان حضور بیشتری را در اختیار بانوان قرار دهیم.
معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران توجه به این سه مقوله و ایجاد فرهنگ آنرا در راه پیشرفت دانشگاه و کشور ضروری دانست و اشاره کرد: مدلهای موفق جهانی دراین زمینه ها وجود دارد که می تواند الگوی کارهای ما قرار گیرد.




منبع:

1400/03/19
10:33:00
5.0 / 5
633
تگهای خبر: پزشكی , جهان , دانشگاه , سیستم
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
ساخت بلاگ

پرتو بلاگ Parto Blog