پرتو بلاگ
ساز مخالفی كه دوباره كوك شد!

سناریوی تكراری تعویق زمان برگزاری آزمون ها

سناریوی تكراری تعویق زمان برگزاری آزمون ها

پرتوبلاگ: کمتر از یک ماه مانده به برگزاری کنکور بعنوان بزرگترین و حساس ترین آزمون ملی کشور، بار دیگر داوطلبان این آزمون با حضور در شبکه اجتماعی توئیتر در قالب هشتگ هایی نظیر #مطالبه_آخر_از_دولت_تعویق_کنکور _سراسری و #ترتیب برگزاری آزمون های ملی رعایت شود، خواهان تعویق برگزاری این آزمون به سبب تداوم روند شیوع ویروس کرونا شدند.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، در پی ادامه دار بودن روند شیوع ویروس کرونا در خیلی از شهرهای کشور همچون تهران و همین طور اعلام وضعیت قرمز در بعضی از این شهرها، زمزمه های تغییر زمان برگزاری آزمون های سراسری همچون کنکور و کارشناسی ارشد از طرف برخی داوطلبان باردیگر قوت گرفت.
در این رابطه دکتر منصور غلامی وزیر علوم درباب امکان تعویق آزمون های ارشد و سراسری به سبب شیوع ویروس کرونا ویروس به ایسنا اظهار داشت: تمامی برنامه های ما تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است و طبق قانون وظیفه داریم برنامه های اجرائی خودمان را انجام بدهیم. بر این اساس آزمون های پیش رو شامل آزمون کارشناسی ارشد و کنکور سراسری بموقع برگزار خواهند شد.
وی در ادامه اشاره کرد: تنها زمانی آزمون های ملی ما لغو خواهند شد که ستاد ملی مقابله با کرونا دستوری برای این اقدام صادر کند. حتی سال قبل نیز احتمال برگزاری کنکور در موعد مقرر ۵۰ درصد بود ولی خوشبختانه این آزمون در همان تاریخ اعلام شده انجام شد و هیچ نگرانی هم پیش نیامد.
وزیر علوم تصریح کرد: برای امسال نیز فکر می کنم اگر ستاد ملی مقابله با کرونا الزامی برای توقف برگزاری آزمون ها ایجاد نکند ما این آزمون ها را به خوبی برگزار خواهیم کرد و مراقب سلامت داوطلبان نیز هستیم.
دکتر غلامی اشاره کرد: آزمون های ما در فضا و فاصله های مشخص انجام می شود. ضمن این که ما تجربه خوبی از برگزاری این آزمون ها در سال قبل نیز داریم و هیچ نگرانی برای برگزاری سالم آزمون های ارشد و سراسری نداریم و امیدواریم شرایط طوری نباشد که ستاد کرونا مانع برگزاری این آزمون ها شود.
وزیر علوم اظهار نمود: متاسفانه شرایط در سال قبل نیز به شکلی بود که تعدادی از داوطلبان آزمون های مختلف در مواقعی از سال تحت تاثیر یک جوی که ممکنست واقعی نباشد و تاثیری هم نداشته باشد قرار گرفتند، پس ممکن بود آنگونه که باید و به خوبی درس خودرا نخواندند و گرفتار مشکلاتی شدند؛ بدین سبب داوطلبان امسال باید مراقبت کنند و تحت تاثیر این شرایط قرار نگیرند و ما نیز در باب مراقبت از سلامت آنها تلاش زیادی خواهیم کرد.
همچنین فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور نیز در گفت و گو با ایسنا با بیان این که تا کنون هیچ برنامه ای برای تعویق آزمون های پیش رو همچون کنکور به این سازمان اعلام نشده است، اشاره کرد: سازمان سنجش آموزش کشور فقط یک سازمانی اجرائیست و موظف طبق برنامه زمانی اعلام شده آزمون های خودرا برگزار کند. بدین سبب متولی تعویق آزمون ها ما نیستیم وستاد ملی مقابله با کرونا دراین زمینه تصمیم گیرنده است.
وی در ادامه با اعلان اینکه تا کنون هیچ خبری در خصوص تعویق زمان برگزاری آزمون ها همچون کنکور از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام نشده است، اظهار نمود: ما طبق برنامه زمان بندی اعلام شده موظف به برگزاری این آزمون ها هستیم. طبق آخرین نامه ابلاغی از طرف این ستاد آزمون سراسری در ایام چهارشنبه ۹، پنجشنبه ۱۰، جمعه ۱۱ و شنبه ۱۲ تیر ماه سال ۱۴۰۰ برگزار می شود.
زرین اظهار نمود: طبق برنامه ریزی قبلی، آزمون گروه آزمایشی هنر بامداد روز چهارشنبه نهم، گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و گروه آزمایشی علوم انسانی بامداد روز پنجشنبه دهم تیرماه، گروه آزمایشی علوم تجربی بامداد روز جمعه ۱۱ تیر و گروه آزمایشی زبان های خارجی نیز بامداد روز ۱۲ تیر ماه برگزار می گردد و متقاضیان لازم است از روز یکشنبه ۶ تیر ماه سال جاری نسبت به پرینت کارت شرکت در جلسه آزمون سراسری اقدام نمایند.
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اشاره کرد: سال قبل نیز این سازمان نقشی در تعویق زمان برگزاری آزمون ها نداشت و امسال نیز هر زمانی ابلاغی برای تعویق زمان آزمون های ملی داشته باشیم به داوطلبان اعلام خواهیم کرد.
بر اساس آخرین تقویم زمانی برگزاری آزمون ها که از طرف سازمان سنجش آموزش کشور انتشار یافته است، آزمون های استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد به بالا و استخدامی سازمان آتش نشانی نیز طیق برنامه و روز شنبه ۱۲ تیر ماه ۱۴۰۰ برگزار می گردد و المپیاد دانشجویی غیرمتمرکز (دوره ۲۶) کارشناسی ارشد نیز روز جمعه اول مرداد برگزار می گردد.
آزمون سراسری در ایام چهارشنبه ۹، پنجشنبه ۱۰، جمعه ۱۱ و شنبه ۱۲ تیر ماه سال ۱۴۰۰ و آزمون کانون وکلای دادگستری و دبیرستانهای شبانه روزی دانشگاهها در روز جمعه ۲۵ تیر انجام خواهد شد. همین طور آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته نیز طی روزهای چهارشنبه تا جمعه ۶ تا ۸ مرداد برگزار می گردد.
زمان برگزاری آزمون کاردانی نظام جدید (دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات غیرانتفاعی) و کاردانی به کارشناسی ناپیوسته نیز ۲۲ مرداد تعیین شده است.
به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، زمزمه های تعویق مجدد زمان برگزاری آزمون های مهم در حالی شنیده می شود که کمتر از یک ماه به برگزاری کنکور باقی مانده است و تمامی برنامه ریزی های لازم برای برگزاری این آزمون انجام شده است. آزمون کارشناسی ارشد نیز که قرار بود اردیبهشت ماه اجرا شود به تعویق افتاده و مرداد ماه انجام خواهد شد. بدین سبب بیان اظهار نظرها و درخواست هایی در خصوص تعویق آزمون های سراسری همچون کنکور و درخواست تغییر مداوم زمان برگزاری این آزمون ها تنها سبب سر در گمی و بلاتکلیفی داوطلبانی خواهد شد که بیش از یک سال برای رسیدن به چنین روزی برنامه ریزی کرده اند و تبعات آن بمراتب بیشتر از نگرانی های ناشی از مبتلاشدن به ویروس کرونا خواهد بود.
از طرف دیگر هم معین نیست که بحران شیوع ویروس کرونا کی تمام خواهد شد؛ بدین سبب داوطلبان نگران این هستند بالاخره همزمان با تقویم رسمی آموزشی کشور یعنی از شروع مهر ماه نام آنها بعنوان پذیرفته شده دانشگاه ها اعلام خواهد شد یا همانند سال قبل کلاس های آموزش خودرا با تاخیر و بصورت مجازی شروع خواهند کرد.




منبع:

1400/03/24
10:01:59
5.0 / 5
690
تگهای خبر: دانشگاه , سازمان , شبكه اجتماعی , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
پرتو بلاگ Parto Blog