پرتو بلاگ
وزیر علوم:

به هیچ عنوان به تعویق كنكور فكر نمی نماییم

به هیچ عنوان به تعویق كنكور فكر نمی نماییم

به گزارش پرتوبلاگ وزیر علوم با اشاره به اینکه به هیچ عنوان به تعویق کنکور فکر نمی نماییم، اظهار داشت: برنامه ما این است تمامی آزمون های ملی همچون آزمون کارشناسی ارشد و کنکور در موعد مقرر برگزار شوند.


دکتر منصور غلامی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب در مورد امکان تعویق زمان برگزاری آزمون های ملی اظهار نمود: ما به هیچ عنوان بدون توجیه بهداشتی تعویق آزمون ها را قبول نمی نماییم برنامه ما این است تمامی آزمون های ملی همچون آزمون کارشناسی ارشد و کنکور در موعد مقرر برگزار شوند؛ مگر این که شرایط بهداشتی بگونه ای باشد که مجبور به تعویق این آزمون ها شویم.
ایشان در ادامه خاطرنشان کرد: سال قبل هم که با شرایط اوج انتشار کرونا ویروس مواجه بودیم تمامی تلاش ما این بود که آزمون ها را بموقع برگزار نماییم. ازاین رو وزارت علوم و سازمان سنجش آموزش کشور به هیچ وجه به تغییر تاریخ کنکور فکر نمی کنند.
دکتر غلامی در مورد نحوه آموزش دانشجویان جدیدالورود در ترم آینده هم اظهار داشت: آنچه برای ما اهمیت دارد تأمین سلامتی دانشجویان است اگر وزارت بهداشت به ما اجازه آموزش حضوری را بدهد ما اینکار را خواهیم کرد؛ در کل ما تابع دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.
وزیر علوم با تکیه بر این که آموزش دانشجویان حتی در صورت واکسیناسیون دانشگاهیان مجازی حذف شدنی نیست، اضافه کرد: این آموزش حتی در شرایط سلامت کامل حذف نخواهد شد و ما به دانشگاه ها اجازه دادیم بین ۳۰ تا ۵۰ درصد آموزش های خویش را بر مبنای رشته، مقطع و شرایط خود مجازی برگزار کنند. این ظرفیتی است که شکل گرفته و امکانات آن هم فراهم شده و باید بتوانیم آنرا حفظ نماییم.
وی افزود: هنوز مشخص نیست واکسیناسیون دانشگاهیان با واکسن های ایرانی خواهد بود یا خیر؛ چون که تشخیص این مورد بر عهده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بوده و ما تشخیص این وزارت خانه را بعنوان مرجع رسمی علمی قبول داریم.
غلامی افزود: امیدواریم واکسیناسیون از مرداد ماه آغاز شود و اگر واکسیناسیون مرحله ای صورت گیرد، در مرحله اول واکسیناسیون دانشجویان تحصیلات تکمیلی به سبب کمتر بودن جمعیت و بالاتر بودن سن به صورت کامل انجام گیرد و در مرحله بعد دانشجویان مقاطع دیگر در اولویت واکسیناسیون قرار می گیرند.




منبع:

1400/04/02
22:26:44
5.0 / 5
524
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
پرتو بلاگ Parto Blog