پرتو بلاگ
تحقیقات جدید نشان داد؛

واكسن كرونا بیشتر از ابتلای طبیعی مصونیت بوجود می آورد

واكسن كرونا بیشتر از ابتلای طبیعی مصونیت بوجود می آورد

به گزارش پرتوبلاگ هجده ماه پس از پیدایش ویروس کرونا و تولید واکسن برای مقابله با این ویروس محققان می گویند تزریق واکسن بیشتر از ابتلای طبیعی در مقابل ویروس مورد اشاره مصونیت بوجود می آورد.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از نیواطلس، بررسی که در این حوزه در دانشگاه آکسفورد انجام شده حاکیست که واکنش سیستم ایمنی بدن در مقابل ویروس کرونا به اندازه مصونیت ناشی از تزریق واکسن قدرتمند نیست.
برای جمع بندی در این حوزه نزدیک به ۸۰ متخصص درمانی برای مدت شش ماه بر روی مبتلایان به ویروس کرونا تحقیق کردند و در نهایت از هوش مصنوعی برای تحلیل و بررسی وضعیت مصونیت بدن این افراد استفاده شد.
بر اساس بررسی مورد اشاره واکنش سیستم ایمنی بدن افراد مختلف در مقابل ویروس کرونا متفاوت می باشد و حتی شیوه تولید پادتن در بدن این افراد هم با یکدیگر فرق می کند. در اغلب موارد ایمنی بدن شش ماه پس از ابتلاء به کرونا از بین می رود و افراد مستعد ابتلای باردیگر به این ویروس خواهند بود.
بر اساس بررسی مورد اشاره هر چه شدت این بیماری در بدن افراد بیشتر باشد، مصونیت بدنی افراد هم در مقابل آن قدرتمندتر خواهد بود. البته در ۹۰ درصد از موارد بررسی شده افراد مبتلا شده به کرونا پس از شش ماه مصونیت خویش را از دست داده بودند.
مساله نگران کننده جدی عدم تولید آنتی بادی در بدن افراد در صورت ابتلاء به گونه های جدیدتر این ویروس می باشد. بنابراین افرادی که قبلاً کرونا گرفته اند به سادگی می توانند باردیگر به گونه های جدیدتر آن مبتلا شوند.
اما تزریق واکسن شرایط پایداری را در مقابله با ویروس کرونا بوجود می آورد و به تولید یکدست آنتی بادی در بدن همه تزریق کنندگان منجر می شود. مقدار این آنتی بادی ده برابر مقدار آنتی بادی ساخته شده در صورت ابتلاء به کروناست.

1400/04/09
21:49:38
5.0 / 5
697
تگهای خبر: دانشگاه , درمان , سیستم , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
پرتو بلاگ Parto Blog