پرتو بلاگ

اعلام ظرفیت پذیرش كنكور 1400

اعلام ظرفیت پذیرش كنكور 1400

پرتوبلاگ: در کنکور 1400 تعداد یک میلیون و 90 هزار داوطلب در کلیه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرش خواهند شد.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، برمبنای اعلام سازمان سنجش آموزش کشور؛ ظرفیت های پذیرش دانشجو در کنکور ۱۴۰۰ مطابق سال قبل خواهد بود. سال ۹۹ حدود یک میلیون نفر در کلیه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرش شدند که امسال نیز همین حدود و بیش از یک میلیون و ۹۰ هزار داوطلب پذیرش می شوند که جزییات آن در زمان انتخاب رشته اعلام خواهد شد.
کنکور ۱۴۰۰ از بامداد امروز چهارشنبه ۹ تیر با برگزاری آزمون داوطلبان گروه آزمایشی هنر شروع شد و به مدت چهار روز ادامه دارد. کنکور گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در بامداد روز پنجشنبه ۱۰ تیرماه، کنکور گروه آزمایشی علوم انسانی در بامداد روز پنجشنبه ۱۰ تیرماه، کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی در بامداد روز جمعه ۱۱ تیرماه و کنکور گروه آزمایشی زبان های خارجی در بامداد روز شنبه ۱۲ تیرماه برگزار می گردد.
نتایج اولیه آزمون سراسری بصورت کارنامه تنظیم و در دهه اول مرداد ماه بوسیله سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود. لیست اسامی پذیرفته شدگان نهایی نیز هفته آخر شهریور اعلام خواهد شد.
داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از نیمه اول مرداد ماه می توانند نسبت به انتخاب رشته در آزمون سراسری اقدام نمایند.
در کنکور ۱۴۰۰ تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد ثبت نام کردند که برای آنها با احتساب گروه آزمایشی دوم برخی داوطلبان، تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت ورود به جلسه صادر گردیده است.





منبع:

1400/04/10
12:49:05
5.0 / 5
545
تگهای خبر: دانشگاه , سازمان , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
پرتو بلاگ Parto Blog