پرتو بلاگ
دبیر ستاد نقشه علمی كشور :

جزء ۱۰ كشور اول دنیا در ساخت واكسن كرونا هستیم

جزء ۱۰ كشور اول دنیا در ساخت واكسن كرونا هستیم

پرتوبلاگ: دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور اظهار داشت: در مجامع بین المللی جزو 10 کشور اول از نظر دانش فنی ساخت واکسن کرونا هستیم.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از مهر، منصور کبگانیان در حاشیه جلسه ۱۵۱ از شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور اظهار داشت: یکی از اخبار مهم این جلسه، برگزاری نخستین جلسه شورای راهبردی علم، فناوری و نوآوری در زمینه دفاعی و امنیتی بود.
وی افزود: این شورا، برمبنای سند همکاریهای علمی و دفاعی، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد و در حقیقت پلی است که بین صنعت دفاعی کشور و دانشگاه های ما ارتباط خوب و فعالی را برقرار می کند.
دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور افزود: سند توسعه فناوری نانو موضوع دیگری بود که به آن پرداخته شد، دستاوردهای خوبی در حوزه فناوری نانو در کشور وجود دارد، اما حوزه نانو از داشتن سندی جامع و کامل که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد، محروم بوده است.
وی اضافه کرد: بدین سبب در نخستین اقدام، بحث پیش نویس پیشنهادی این سند در کمیسیون اقتصادی دانش بنیان و فناوری ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور عنوان شد که برمبنای مصوبه ۸۳۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.
کبگانیان افزود: دستور دوم جلسه که با حضور مسئولان وزارت بهداشت، فرهنگستان علوم پزشکی، ستاد زیست فناوری، کمیسیون بهداشت مجلس برگزار شد، درباره وضعیت و چالش های تولید و خرید واکسن کرونا بود. در این نشست حتمی شد که هر چهار پلت فرم ساخت واکسن کرونا وارد مراحل بالاتر شده و کار همچنان ادامه داشته باشد.
دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور اضافه کرد: تست های مختلفی در این عرصه انجام شده و دستاورد خوبی به دست آمده است، می دانید باتوجه به مباحث انحصاری که دراین زمینه وجود دارد، کشور ایران جز معدود کشورهای تولید کننده واکسن است.
دبیر شورای راهبری نقشه جامع علمی کشور اظهار نمود: کشور ما قدمتی بیش از ۱۰۰ سال در زمینه واکسن سازی دارد و این توانمندی موجب شد که جزو ۱۰ کشور اول در مجامع بین المللی از نظر دانش فنی ساخت واکسن کرونا قرار بگیریم.
وی به جمع بندی جلسه اشاره نمود و اضافه کرد: در این نشست بر اطلاع رسانی درباره کرونا تاکید شد که اطلاع رسانی با یک انسجام و یکپارچگی خوبی صورت گیرد، چون برخی آمار و ارقام که ارائه شده، متناقض بود.
وی اضافه کرد: همین طور به اولویت بندی و نحوه صادرات تولیدات واکسن کرونا اشاره شد و در آخر به نکات و مزایایی که تزریق واکسن کرونا توسط مقام معظم رهبری در بر داشت اشاره شد، این واکسن در مرحله سوم تست قرار دارد و مقام معظم رهبری با این کار خود موجب ارتقای اعتماد ملی به تولید داخلی شدند.
کبگانیان اضافه کرد: از مزایای دیگر تزریق واکسن توسط مقام معظم رهبری، پشتیبانی از دانشمندان ایرانی بود و این کار دلگرمی بالایی برای دانشمندان داشت.


منبع:

1400/04/13
11:56:39
5.0 / 5
739
تگهای خبر: اقتصاد , پزشكی , دانشگاه , دانشمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog