پرتو بلاگ
معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد

ظرفیت پذیرش در رشته های علوم پزشكی

ظرفیت پذیرش در رشته های علوم پزشكی

معاون آموزشی وزارت بهداشت ضمن اشاره به ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته های علوم پزشکی برای سالجاری اظهار داشت: وضعیت پذیرش در دانشگاه ها برای مهر سال جاری مشابه سال قبل خواهد بود.


دکتر علی اکبر حق دوست در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب در مورد ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته های علوم پزشکی، اظهار نمود: همینطور سال جاری ظرفیت پذیرش دانشجویان در رشته های پرتقاضا نظیر دندانپزشکی، داروسازی و پزشکی هم بدون تغییر می ماند.
وی در توضیح این مطلب بیان نمود: ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه های علوم پزشکی بر مبنای آمایش سرزمینی دیده شده است و دانشگاه ها مشابه سالهای قبل دانشجو پذیرش خواهند کرد. ازاین رو ما در سه رشته پرتقاضای فوق هم تغییر چندانی برای پذیرش نداشتیم.
معاون آموزشی وزارت بهداشت در مورد آخرین وضعیت واکسیناسیون دانشجویان علوم پزشکی هم اظهار داشت: در زمینه واکسیناسیون دانشجویان علوم پزشکی که در بیمارستان حضور دارند و مستقیم یا غیر مستقیم با بیمار سروکار دارند، مشکلی نداریم و این گروه از دانشجویان در سطح کشور واکسن زدند.
دکتر حق دوست اضافه کرد: به تازگی به معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور تاکید کردیم با هماهنگی با معاونت بهداشت وزارت متبوع جهت اختصاص ظرفیت واکسن دستیاران، کارورزان و کارآموزان با اولویت گروه های در معرض خطر تلاش کنند و این معاونین مکلف به عرضه گزارش هفتگی در این حوزه هستند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت در ادامه در مورد واکسیناسیون سایر دانشجویان علم پزشکی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیشتر دانشجویان علوم پزشکی واکسینه شده اند اما در مورد سایر گروه هایی که با بیماران مواجهه نداشتند هم تمهیداتی اندیشیده شده که این گروهها هم واکسینه شوند. امیدواریم تا آخر فصل پاییز کل دانشجویان علوم پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم به صورت کامل واکسن را دریافت نمایند و با واکسیناسیون دانشجویان ترم جدید به صورت حضوری برگزار گردد.
دکتر حق دوست در مورد زمان برگزاری کلاس های حضوری دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی اظهار نمود: پیشبینی ما این است که از مهر ماه تا اواسط آبان ماه کلاس های درس غیرحضوری و تلفیقی باشد و از آبان ماه کلاس ها به صورت حضوری برگزار شوند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: با عنایت به انباشت دروس و اینکه برخی دانشجویان در ترم پایانی به سر می برند، امکان دارد کلاس های درس با شلوغی بیشتری مواجه شوند و بنابراین بیشتر پذیرش حضوری دانشجویان علوم پزشکی از بهمن ماه خواهد بود تا از ازدحام در دانشگاه ها جلوگیری شود.



1400/04/15
13:22:02
5.0 / 5
436
تگهای خبر: پزشكی , پژوهش , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog