پرتو بلاگ
نتیجه یك بررسی علمی؛

فیلم ترسناك تماشا كنید تا بهتر با كرونا بجنگید!

فیلم ترسناك تماشا كنید تا بهتر با كرونا بجنگید!

پرتوبلاگ: نتایج یك بررسی علمی نشان میدهد افرادی كه به تماشای فیلم های ترسناك علاقه دارند، كمتر در مواجهه با ویروس كرونا با ترس و نگرانی مواجه می شوند و بهتر با این مشكل كنار می آیند.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از نیواطلس، تحقیقاتی که توسط پژوهشگران دانشگاه شیکاگو صورت گرفته نشان میدهد افرادی که به فیلم های وحشتناک و ترسیم کننده شرایط دشوار علاقه دارند در مقایسه با افرادی که به این نوع فیلم های سینمایی علاقه ای ندارند، بهتر از پس کرونا و دغدغه ها و نگرانی های دوران شیوع این بیماری برمی آیند.
کولتان شرینور یکی از پژوهشگران این طرح می گوید: طرفداران فیلم های ترسناک وقتی تولیدات خوب این ژانر را مشاهده می کنند با شخصیت ها، مشکلات و دشواری های پیش روی آنها هم ذات پنداری می کنند و بطور ناخودآگاه رویدادهایی که برای این افراد پیش می آید را در ذهن خود بازسازی و تکرار می کنند و همین مساله بر توان و روحیه آنها برای مقابله با دشواری ها و مشکلات می افزاید. در نتیجه مسئولیت پذیری متعهدانه این افراد بیشتر می شود.
بررسی مورد اشاره در ماه های شیوع ویروس کرونا و با همکاری ۳۱۰ داوطلب انجام شده که به دو گروه تقسیم شده و یکی از این دو گروه فیلم های ترسناک را تماشا کرد و دیگری این فیلم ها را مشاهده نکرد. البته باید توجه داشت که توانایی تماشاگران فیلم های ترسناک برای مقابله با کرونا به میزان اندکی بیشتر از دیگر افراد است و تحقیق مورد اشاره به معنای ایجاد مصونیت در مقابل ویروس کرونا در علاقمندان به فیلم های ترسناک نیست.


منبع:

1399/04/20
13:42:49
5.0 / 5
1461
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگر , تحقیقات , دانشگاه
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
ساخت بلاگ

پرتو بلاگ Parto Blog