پرتو بلاگ

اعتراض دانشجویان ترکیه به واکسیناسیون اجباری!

اعتراض دانشجویان ترکیه به واکسیناسیون اجباری!

پرتوبلاگ: رویکرد تعدادی از دانشگاه های ترکیه در مورد واکسیناسیون دانشجویان این کشور، اعتراض هایی را در پی داشته است.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از یودبلیونیوز، باتوجه به نزدیک بودن شروع سال تحصیلی جدید در ترکیه، اجبار برای انجام واکسیناسیون دانشجویان، مباحث حقوقی زیادی را در این کشور برانگیخته است.
در این راستا، تعدادی از کارشناسان معتقدند که الزامی بودن واکسیناسیون در دانشگاه ها، قانون اساسی را نقض می کند.
با وجود کاهش موارد مبتلاشدن به کووید-۱۹ در ترکیه و پروسه واکسیناسیون سریع، برنامه ریزی شده که دانشگاه های ترکیه از ۱۳ سپتامبر بازگشایی شوند.
دانشگاه "کادیرهاس" استانبول بتازگی اعلام نمود دانشجویانی که در مقابل کووید-۱۹ واکسینه نشده اند، اجازه ورود به دانشگاه را ندارند و باید کلاس ها را بصورت آنلاین ادامه دهند.
دانشگاه های دیگر استانبول نیز به دانشجویان خود سفارش کرده اند که واکسن بزنند تا بتوانند در کلاس های حضوری دانشگاه شرکت نمایند.
دانشجویان این کشور نیز نسبت به این رویکرد دانشگاه ها واکنش نشان دادند و اعلام نمودند که حق تحصیل آنها قابل انکار نیست. تعدادی از کارشناسان حقوقی نیز می گویند که فقط "قانون" می تواند حق تحصیل افراد را محدود کند.
محرم اوزن رییس دانشکده حقوق دانشگاه آنکارا اظهار داشت: اگر واکسیناسیون الزامی نباشد، دانشگاه ها نمی توانند دانشجویان را از ورود به دانشگاه منع کنند. چونکه چنین تصمیمی مغایر با قانون اساسی است.




منبع:

1400/05/11
21:56:02
5.0 / 5
602
تگهای خبر: آنلاین , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
پرتو بلاگ Parto Blog