پرتو بلاگ
معاون آموزشی وزارت بهداشت:

زمان برگزاری آزمون های پزشكی و غیرپزشكی تغییر نمی كند

زمان برگزاری آزمون های پزشكی و غیرپزشكی تغییر نمی كند

به گزارش پرتوبلاگ معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاكید بر اینكه تاخیری در برگزاری آزمون های پزشكی و غیرپزشكی سال ۹۹ نخواهیم داشت، اظهار داشت: آزمون ها برپایه تاریخ اعلام شده برگزار می شود و داوطلبان در تاریخ هایی كه قبلا اعلام شده سر جلسه آزمون حضور پیدا كنند.


علی اکبر حق دوست در گفتگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب به آخرین تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا درمورد آزمون های دو وزارتخانه علوم و بهداشت برای سال ۹۹ اشاره نمود و اظهار داشت: آزمون های سال ۹۹ همچون آزمون های علوم پزشکی تا همین امروز هم با چندین ماه تاخیر برگزار می شود. این در شرایطی است که بعضی از این آزمون ها بسیار حساس و کلیدی هستند نظیر پذیرش دستیاران پزشکی که دانشجویان باید اول مهر جاری وارد بیمارستان ها شوند و با عنایت به این که عدم حضور آنها در بیمارستان ها آموزش علوم پزشکی و عرضه خدمات سلامت را با مشکل جدی مواجه خواهد نمود ازاین رو تاخیر قابل توجهی در برگزاری آزمون ها داشتیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: برای برگزاری آزمون های وزارت بهداشت و همینطور سایر آزمون ها تدبیرهای مناسب بهداشتی انجام شده است. ان شاءالله این آزمون ها در فضای امن و با کمترین خطر به بهترین شکل ممکن برگزار می شود ازاین رو تاخیری در برگزاری آزمون های علوم پزشکی و غیرپزشکی امسال نخواهیم داشت.
معاون آموزشی وزارت بهداشت همینطور تصریح کرد: داوطلبان آزمون های مختلف در جلسات آزمون که تاریخ آنها اعلام شده است، حضور پیدا کنند و مطمئن باشند این آزمون با وسواس بسیار زیادی از نظر بهداشتی برگزار می شود و ما حتی حساسیت بسیار زیادی در برگزاری جزئیات این آزمون ها داریم و درمورد تمامی موارد جزئی بحث و تبادل نظر شده و راهکارهایی را اندیشیده ایم تا بتوانیم زمینه برگزاری آزمون بدون خطر را فراهم نماییم.
حقدوست همینطور درمورد پروتکل های بهداشتی برگزاری آزمون های سال ۹۹ هم اظهار داشت: فاصله قرار دادن صندلی ها در این آزمون بیش از اندازه متعارف و فضاها بسیار بزرگتر خواهد بود و از جمعیت حاضر در سالن ها کاسته خواهد شد و زدن ماسک برای تمامی داوطلبان الزامی است. ضمن اینکه وسایل ضدعفونی کننده در فضاهای برگزاری آزمون آماده است.
وی تصریح کرد: اگر داوطلبی در جلسه آزمون ها علامت مختصری از بیماری کووید ۱۹ را داشته باشد برپایه تدابیر اندیشیده شده این داوطلبان در فضایی مجزا امتحان خواهند داد و تلاش می نماییم این نگرانی را از دیگران بزداییم و مشکلی برای آنها ایجاد نخواهد شد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: تلاش داریم شرایطی را فراهم نماییم تا اگر احیاناً داوطلبی در آزمون های سال جاری کسالتی دارد حتی الامکان بتواند آزمون خویش را بدهد حتی برگه های امتحان را روی زمین قرار نمی دهیم تا آلودگی ایجاد نشود. ازاین رو پروتکل های بهداشتی در تمامی جزئیات اجرا می گردد و ایمنی آزمون ها را هم تأمین خواهیم کرد.
حقدوست در انتها درمورد وضعیت داوطلبان مبتلا به کرونا در آزمون های سال جاری هم اظهار داشت: برای این داوطلبان که بطور قطع آمارشان در اقصی نقاط کشور اندک است، سازمان سنجش تدابیری اندیشیده تا در آزمون هایی نظیر کنکور و سایر آزمون ها در شرایط مجزایی امتحانات خویش را بدهند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت همینطور تصریح کرد: البته هر گونه تصمیم جدید در ارتباط با آزمون ها پس از تصویب ستاد ملی کرونا اعلام خواهد شد.




منبع:

1399/04/22
23:06:03
5.0 / 5
1649
تگهای خبر: پزشكی , خدمات , سازمان , فضا
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
ساخت بلاگ

پرتو بلاگ Parto Blog