پرتو بلاگ
ابراز نگرانی جامعه پزشكی ؛

دروغ پراکنی بر ضد واکسن زدن در شبکه اجتماعی پزشکان آمریکا

دروغ پراکنی بر ضد واکسن زدن در شبکه اجتماعی پزشکان آمریکا

به گزارش پرتوبلاگ میزان دروغ پراکنی در مورد خطرات و مضرات واکسن زدن در آمریکا تا بدان حد گسترش یافته که یک شبکه اجتماعی مخصوص پزشکان هم در این کشور از این روند در امان نمانده است.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از انگجت، طرح ادعاهای گسترده بی اساس در شبکه اجتماعی داکسیمیتی در مورد تبعات منفی تزریق واکسن برای درمان کرونا باعث نگرانی جدی متخصصان و پزشکان شده است.
این شبکه اجتماعی که در سال ۲۰۱۰ راه اندازی شده پلتفرمی اختصاصی برای به اشتراک گذاری اخبار پزشکی، اطلاع رسانی در مورد ابزار و تجهیزات تازه پزشکی و همکاری و همفکری برای درمان بیماران است. دفتر اصلی این شبکه اجتماعی در شهر سان فرانسیسکو واقع است.
در شرایطی که بارها تاکید شده تزریق واکسن کرونا سبب ابتلای افراد به دیگر بیماری ها و عوارض جانبی خطرناک نمی گردد، در شبکه اجتماعی داکسیمیتی اخبار جعلی فراوانی در این حوزه بازنشر شده است. نکته جالب این که حتی در ذیل اخباری در مورد فواید تزریق واکسن که از خبرگزاری های معتبر نقل شده اند، اظهارنظرهای فراوانی در رد تزریق واکسن و تبعات خطرناک آن به چشم می خورد که باعث حیرت دیگر پزشکان شده است. در بعضی موارد حتی فایده استفاده از ماسک هم در این نظرات زیر سوال رفته است.
نکته جالب این است که انتشار این اخبار دروغین با نام و نام خانوادگی واقعی پزشکان و توسط حساب های کاربری تأیید شده متعلق به دکترهایی با تخصص های مختلف صورت می گیرد. مدیران این شبکه اجتماعی می گویند با نشر اخبار دروغ در مورد تبعات خطرناک تزریق واکسن کرونا مقابله می کنند و اظهار نظرهای نامناسب در این حوزه را حذف می کنند. با این وجود هنوز تحولی جدی در این حوزه رخ نداده است.


منبع:

1400/05/25
13:49:15
5.0 / 5
717
تگهای خبر: پزشكی , درمان , شبكه اجتماعی , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
پرتو بلاگ Parto Blog