پرتو بلاگ
اندیشكده های چینی:

آمریکا در نبرد با همه گیری کرونا شکست خورده

آمریکا در نبرد با همه گیری کرونا شکست خورده

به گزارش پرتوبلاگ سه اندیشکده چینی نتیجه مطالعات مشترک خویش را منتشر نموده اند که نشان داده است واکنش آمریکا در مقابل شیوع کرونا ضعیف بوده و نشانه شکست این کشور است.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از سی جی تی ان، سه اندیشکده مذکور به نامهای مؤسسه چونگیانگ، تایهه و اینتلیسیا با حضور دهها دولتمرد، متخصص دانشگاهی و صنعتی فعالیت می نمایند که همگی آنها در تهیه گزارش مذکور مشارکت داشته اند.
بر اساس محتوای این گزارش، آمریکا در مهار ویروس کرونا شکست خورده و بیشترین میزان مبتلایان به کووید – ۱۹ و همینطور موارد فوتی ناشی از ابتلاء به کرونا را به خود مختص کرده است. در ادامه این گزارش آمده است بیشتر از ۶۰۰ هزار آمریکایی جانشان را به خاطر کرونا از دست داده اند و علت این امر سو مدیریت مقامات آمریکایی بوده است. از همین رو گزارش های رسانه های آمریکایی در مورد رتبه برتر ایالات متحده در زمینه مقابله با ویروس کرونا دروغ است.
محتوای این گزارش در یک ارتباط زنده ویدئویی میان محققان چینی و غیرچینی مورد تأیید قرار گرفته است. بعنوان مثال، مارتین ژاک از اساتید برجسته دانشگاه کمبریج در این مورد گفته است: مضحک ترین مثال در این حوزه گزارش بلومبرگ در مورد برتری آمریکا در زمینه تاب آوری در مقابل کروناست. این گزارش را نمی توان جدی گرفت. البته اگر انتشار کرونا در شرایط وخامت روابط آمریکا و چین رخ نمی داد، محتوای این گزارش بسیار متفاوت بود. کرونا احتمالاً مهم ترین آزمون برای قابلیت زمامداری در کشورهاست که جهان پس از جنگ دوم جهانی تاکنون شاهد آن بوده و آمریکا و غرب به شکل ناراحت کننده ای در این حوزه شکست خورده اند.
در گزارش مورد اشاره با عرضه آمار و شواهد علمی در این حوزه استدلال های مختلفی عرضه شده و بخش عمده این شکست ناشی از عملکرد دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و جهل علمی وی دانسته شده است. در ادامه این گزارش به وجود نظریه های توطئه مختلف در جامعه آمریکا در مورد ویروس کرونا، منشأ آن و دوپارگی جامعه در این حوزه اشاره شده و برخوردهای تند و تبعیض بر ضد آسیایی ها در ایالات متحده به دلیل توصیف آنها بعنوان عوامل شیوع کرونا تقبیح شده است.
در ادامه این گزارش تشریح شده که دموکرات ها و جمهوری خواهان بر سر مسائل بدیهی مانند ضرورت واکسن زدن، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و غیره با یکدیگر اختلاف نظر دارند و این فاجعه ای برای نظام سیاسی و اجتماعی آمریکا است. همینطور دولت آمریکا باوجود وجود واکسن مازاد در این کشور برای صادرات این واکسن به دیگر کشورها برای فروکش کردن ویروس کرونا احساس مسئولیت جدی ندارد. آمریکا تاکنون تنها یک صدم کل واکسن های تولیدی در این کشور را به دیگر کشورها صادر کرده است.


منبع:

1400/05/27
14:26:44
5.0 / 5
720
تگهای خبر: جهان , دانشگاه , صنعت , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
پرتو بلاگ Parto Blog