پرتو بلاگ
تحقیقات فوری از مدرنا؛

ژاپن ۱ ۶۳ میلیون دوز واکسن مدرنا را به علت آلودگی تعلیق کرد

ژاپن ۱ ۶۳ میلیون دوز واکسن مدرنا را به علت آلودگی تعلیق کرد

به گزارش پرتوبلاگ مقامات ژاپنی دستور تعلیق تزریق و استفاده از ۱.۶۳ میلیون دوز واکسن کووید - ۱۹ مدرنا را صادر کردند. علت این امر انتشار گزارش هایی در مورد وجود آلودگی در بعضی ویال های این واکسن بود.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از الجزیره، بنا بر اعلام شرکت داروسازی تاکدا مسئول فروش و توزیع این واکسن ها و وزیر بهداشت ژاپن گزارش هایی در مورد وجود مواد خارجی در درون برخی از ویال های بازنشده واکسن های مدرنا از مراکز تزریق واکسن دریافت شده و به همین علت بعد از مشورت با وزارت بهداشت ژاپن تصمیم گرفته شد تا استفاده از این واکسن تعلیق شود.
شرکت تاکدا، مدرنا را از این مورد آگاه کرده و خواهان تحقیقات فوری در این حوزه شده است. مدرنا هنوز در این حوزه اظهارنظری نکرده است. تاکدا از افشای ماهیت مواد خارجی شناسایی شده در واکسن های مذکور خودداری کرده، اما افزوده که گزارشی در مورد مشکلات در ارتباط با سلامت افراد که ناشی از تزریق چنین دوزهایی باشد، دریافت نکرده است.
سه دسته واکسنی که یکی از آنها آلوده بوده از اسپانیا وارد ژاپن شده اند. ژاپن تصمیم گرفته استفاده از تمامی واکسن های این مجموعه را متوقف نماید.
در مجموع ۳۹ ویال بازنشده واکسن های مورد اشاره در هشت مرکز واکسیناسیون در ژاپن و همچون در توکیو حاوی مواد خارجی بوده اند.
برای پیشگیری از اختلال و کند شدن روند واکسیناسیون در ژاپن برنامه ریزی برای جایگزینی دوزهای جایگزین در دست انجام است.
تا به حال ۴۳ درصد جمعیت ژاپن دو دوز واکسن کرونا دریافت کرده اند.

1400/06/08
21:15:03
5.0 / 5
519
تگهای خبر: تحقیقات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog