پرتو بلاگ

اعلام زمان برگزاری آزمون تولیمو

اعلام زمان برگزاری آزمون تولیمو

تاریخ و نحوه برگزاری آزمون (الکترونیکی) زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو (Tolimo) دوره های 167 تا 178 اعلام گردید.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد؛ متقاضیان شرکت در آزمون زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو می رساند، دوره ­های ۱۶۷ تا ۱۷۸ آزمون زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو (Tolimo) به روش الکترونیکی برگزار می شود. آن دسته از افرادی که متقاضی شرکت در آزمون هستند، می ­توانند در زمان مقرر که بوسیله درگاه اطلاع رسانی این سازمان اعلام می شود نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
بر این اساس دوره های ۱۶۷ تا ۱۷۸ آزمون (الکترونیکی) زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو (Tolimo) در تاریخ های ۶ و ۲۰ مهر، ۴ و ۸ آبان، ۲ و ۲۳ آذر، ۷ و ۱۴ دی، ۵ و ۱۹ آبان و ۳ و ۱۹ اسفند ماه جاری برگزار می شود. متقاضیان لازم است منحصراً به مرکزی که در زمان ثبت نام آنرا انتخاب کرده اند، مراجعه نمایند و در سایر مراکز از آنها آزمون به ­عمل نخواهد آمد.
متقاضیان جهت شرکت در جلسه آزمون باید ساعت ۷: ۳۰ بامداد روز آزمون، به مرکز برگزاری که در زمان ثبت ­نام انتخاب کرده ­اند مراجعه نمایند. شروع پروسه آزمون در ساعت ۸ بامداد روز برگزاری خواهد بود و متقاضیان باید نیم ساعت پیش از شروع پروسه آزمون در محل حوزه امتحانی مربوطه حضور داشته باشند. عدم حضور به­ موقع تا پروسه آزمون و تأخیر بیش از ۱۵ دقیقه منجر به لغو آزمون متقاضی خواهد شد.
از آنجائی که آزمون به­ صورت الکترونیکی و بوسیله کامپیوتر برگزار می­ شود، برای متقاضیان کارت ورود به جلسه آزمون پیش­ بینی نشده ­است و نیازی به ارائه کارت شرکت در جلسه آزمون در این روش نمی باشد. متقاضیان باید با کارت شناسایی معتبر شامل (کارت ملی هوشمند، شناسنامه عکس­دار جدید یا گذرنامه) به حوزه امتحانی ذی ربط مراجعه نمایند.
آزمون زبان انگلیسی پیشرفته (Tolimo)، شامل دو مرحله تستی و تشریحی است، که متقاضیان باید توسط کامپیوتر (کامپیوتر)، پاسخ سؤالات تستی و همین طور متن مربوط به پاسخ سؤال تشریحی را، تایپ و ثبت نمایند.
بخش های تستی شامل ۱۰۵ سؤال است که متقاضیان باید جمعا در مدت ۸۰ دقیقه به سؤالات پاسخ دهند.
سؤالات بخش شنیداری(درک مطلب شفاهی) به­ صورت مستقل برای هر متقاضی بوسیله هدست پخش خواهد شد و متقاضیان باید با عنایت به متن سؤال که از هدست پخش میشود، نسبت به انتخاب یکی از چهار گزینه ای که در ارتباط با سؤال مربوط به این بخش (درک مطلب شفاهی) است، اقدام نمایند. متقاضیان باید توجه داشته باشند، متن سؤالات شنیداری فقط یک دفعه پخش می شود و قابل تکرار نیست، پس لازم است تمام حواس و دقت خودرا برای شنیدن صوت منتشره به کار ببندند، تا ضرری متوجه آنان نشود.
متقاضیان باید از آوردن هرگونه وسایل اضافی شامل: نوشت افزار (خودکار، خودنویس، اتود، روانویس، کاغذ یاداشت و...)، کیف یا ساک دستی، کتاب، جزوه، ماشین حساب، تلفن همراه و... اکیداً خودداری نمایند. ممکنست محلی برای نگهداری این وسایل در زمینه های امتحانی پیش بینی نشده باشد، پس حوزه های امتحانی مسئولیتی در قبال نگهداری از این وسایل ندارند.
صحبت کردن با سایر متقاضیان یا رد و بدل کردن هر نوع وسیله از قبیل لوازم التحریر، نت (یادداشت)، ... در جلسه امتحان بعنوان تقلب و تخلف به حساب می آید و با متقاضی متخلف برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون های سراسری رفتار خواهد شد.
همراه داشتن هرگونه وسایل بدون مجوز شامل دستگاه ­های ارتباط الکترونیکی، تلفن همراه ولو بصورت خاموش، ساعت هوشمند، انگشتر هوشمند، دستبند هوشمند، هندسفری و یا ماشین حساب در جلسه آزمون طبق قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونه ای سراسری، سبب محرومیت از گزینش در آزمون می شود.
در صورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در پروسه برگزاری آزمون، لازم است متقاضیان، حداکثر تا یک روز پس از آزمون، بوسیله سیستم پاسخگویی اینترنتی مندرج در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس www.sanjesh.org با این سازمان مکاتبه و درخواست خودرا ثبت کنند. بدیهی است درخواست ­های واصله پس از مهلت مقرر، قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود. لازم است از مراجعه حضوری به سازمان، خودداری شود.



1400/06/09
21:27:44
5.0 / 5
674
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog